1. Forum
  2. Debatten
  3. Sundhed
  4. Pause fra p piller?

Pause fra p piller?

Annajuncher

Annajuncher

1 indlæg
  • Skrevet
Hejsa jeg står i den situation at jeg tager P-piller og jeg har lige taget hele pakken ud og holder nu Pause, har holdt pause i 2 dage, og har fået min mens nu her i dag.. jeg føler dog ikke lige det er vildt smart jeg har mens i den kommende uge, og ville derfor høre om man SKAL holde 7 dages Pause, eller om det ikke er nødvendigt? Tak på forhånd!😊
Annajuncher

Annajuncher

1 indlæg
  • Skrevet
Eller rettere er den ikke kommet helt endnu , men kan fornemme den nok kommer senere
Annajuncher

Annajuncher

1 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Deleted
hokuspokus123

hokuspokus123

4 indlæg
  • Skrevet
Nej, du SKAL ikke holde 7 dages pause. Du kan sagtens kun holde 5 dages pause, men så kan det derimod godt være at du stadig bløder lidt når du starter på den næste pakke. Der er dog ingen ide i kun at holde 3 dages pause f.eks. da din menstruation så ikke kan nå at komme sådan rigtigt, og det vil forvirre kroppen. Men at holde en pause på 5-6 dage til menstruationen næsten er overstået kan man godt gøre nogle gange. Dog er der selvfølgelig en grund til at lægerne siger man skal holde 7 dages pause.. Hvis du ikke føler at menstruationen kommer helt optimalt (f.eks. i forhold til en ferie) så kan du bare droppe pause, og gå direkte igang med næste pakke. Har hørt noget om at kroppen kun har brug for at have menstruation en 3-4 gange på et år, men ved ikke helt om det er sandt. Håber at du kunne bruge mit svar til noget :)