1. Forum
  2. Debatten
  3. Sundhed
  4. Træningsprogram til markeret muskler OVER HELE ...

Træningsprogram til markeret muskler OVER HELE KROPPEN!

KiraLassen

KiraLassen

46 indlæg
  • Skrevet

Hej alle sammen.

Som overskriften siger, er der nogen der har et træningsprogram over markeret muskler? Som jeg kan tage med i fitness center

Petros

Petros

312 indlæg
  • Skrevet

Tag et kig på denne side. Der kan du se hvordan du træner de forskellige dele på kroppen

Petros

Petros

312 indlæg
  • Skrevet

Tag et kig på denne side. Der kan du se hvordan du træner de forskellige dele på kroppen http://www.divine.ca/en/fitness-and-nutrition/exercise-finder/c_266/

Celestine

Celestine

978 indlæg
  • Skrevet

Hvad mener du med et program til markerede muskler? Det sker jo ikke sådan baaaare lige Er det et full-body program du søger eller split? Og hvor meget vil du træne om ugen?

RosesAreRed

RosesAreRed

4278 indlæg
  • Skrevet

Du kan træne og træne og træne, men du får aldrig markerede muskler, hvis din fedtprocent er lidt for høj. Så du skal først og fremmest af med eventuelt overskydende fedt. Kan ikke huske, hvor langt man skal ned i fedtprocent, men i hvert fald under 20. Et træningsprogram er let at finde, ved at kigge lidt rundt omkring på nettet, fx på motion-online.dk, hvor der ligger mange programmer. Det er bare vigtigt, at du træner med tunge vægte og få gentagelser. Ikke noget med at løfte en 2-kgs vægt (eller endnu værre: en vandflaske ) 200 gange!

Celestine

Celestine

978 indlæg
  • Skrevet

RosesAreRed sagde:

Du kan træne og træne og træne, men du får aldrig markerede muskler, hvis din fedtprocent er lidt for høj. Så du skal først og fremmest af med eventuelt overskydende fedt. Kan ikke huske, hvor langt man skal ned i fedtprocent, men i hvert fald under 20. Et træningsprogram er let at finde, ved at kigge lidt rundt omkring på nettet, fx på motion-online.dk, hvor der ligger mange programmer. Det er bare vigtigt, at du træner med tunge vægte og få gentagelser. Ikke noget med at løfte en 2-kgs vægt (eller endnu værre: en vandflaske ) 200 gange!

Hun har helt ret, dog med forbehold: som den utrænede skal du starte med flere gentagelser, omkring 10-15. Det skal du for at vænne dine sener og led til belastningen. Når du har gjort det i nogle mdr., alt efter hvor meget du træner, kan du gå videre til fase to, som er færre gentagelser. Omkring 6-8 gentagelser. God fornøjelse, det bliver f*cking hårdt

nervoespige

nervoespige

1323 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Nu er jeg ikke ekspert på fitness osv., RosesAreRed - men min søster læser sundhed og ernæring + er fitness instruktør på diverse holde & kostvejleder og hun siger altså, at vores fedtprocent, som kvinder skal være på 21-____, kan ikke huske maksimum
Så hvis TS først kommer på 20, så er det svært.. Så er der jo ikke nær så meget fedt tilbage og fedtet skal jo på en måde bruges til at omdanne til muskler

Celestine

Celestine

978 indlæg
  • Skrevet

nervoespige sagde:

Nu er jeg ikke ekspert på fitness osv., RosesAreRed - men min søster læser sundhed og ernæring + er fitness instruktør på diverse holde & kostvejleder og hun siger altså, at vores fedtprocent, som kvinder skal være på 21-____, kan ikke huske maksimum
Så hvis TS først kommer på 20, så er det svært.. Så er der jo ikke nær så meget fedt tilbage og fedtet skal jo på en måde bruges til at omdanne til muskler

Haha, nej Fedt omdannes ikke til muskler Proteinerne i maden bruges til musklerne, hvis musklerne ikke bruger proteinerne, lagres de som fedt - ligesom kulhydrat lagres som fedt hvis ikke kroppen bruger det. Så hun har helt ret med fedtprocenten, så vidt jeg er orienteret.

RosesAreRed

RosesAreRed

4278 indlæg
  • Skrevet

Celestine - du har ret, det tænkte jeg ikke lige på. Start med lettere vægte for at få teknikken på plads og for at vænne kroppen til det. Derefter skal der skrues voldsomt op for vægten. Og nej, man bliver ikke kæmpestor og kommer til at ligne en mand af at løfte tunge vægte!!

Nervoespige - Som Celestine også skriver, laver man ikke fedt om til muskler. Det er to helt forskellige processer! Fedt er fedt og muskler er muskler. Det er rigtigt, at man anbefaler en maksimal fedtprocent på vistnok 28 for kvinder, og 21-28 er "normalområdet". Men de fleste skal under 21, før man kan se tydelige muskler (hvis man fx vil have markerede arme eller sixpack). Selv har jeg en fedtprocent på omkring 20-21, og jeg er langt fra at være markeret endnu.

nervoespige

nervoespige

1323 indlæg
  • Skrevet

Haha nå Celestine, du behøver ikke ligefrem grine af én, bare fordi man tager fejl???

TS, vil råde dig til at spørge en professionel i stedet, eftersom meningerne er forskellige..
Vi kommer alle sammen med flere forskelige påstande - og det er langt fra os alle der har en faktisk viden om det!