1. Forum
  2. Debatten
  3. Sundhed
  4. Vægttab

Vægttab

Jessicadahl_

Jessicadahl_

1 indlæg
  • Skrevet
Hej. Jeg er en 15 årig pige, som er godt frustreret over min vægt. Jeg vejer lige nu ca. 52 kg. Og jeg kan simpelthen ikke få vægten til at blive lavere? Jeg føler, at jeg intet skal spise, samt dyrke motion, bare for at nærme mig et vægttab. - Men det ville jo ikke være sundt for min krop. Og jeg ville også blive alt for fristet af maden. Jeg er ved at blive sindsyg, for jeg vil bare gerne opnå mit mål i forhold til min vægt, men jeg kan ikke. Det kan godt gå rigtig godt i perioder, hvor jeg skærer ned på maden og løber meget. Men jeg ender altid med at overspise og være overdrevent sulten mange dage efter. Jeg har meget elevatorvægt og vejer alt imellem 50- og 54 kg. Kan jeg komme ned på de 48 kg på en måde hvor jeg ikke ender med at blive hundesulten noget tid efter?
culpa

culpa

127 indlæg
  • Skrevet
Hvor høj er du?
Jessicadahl_

Jessicadahl_

1 indlæg
Deleted
culpa

culpa

127 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Så er din vægt altså helt fin, men hvis du taber dig vil du være undervægtig. Og der er altså ingen som kan se om du vejer 50 eller 48 kg, desuden et dit manglende vægttab altså en måde for din krop at sige, at du ikke skal tabe dig. Du skal stadig vokse, og bruge fedt til at udvikle kvindelige former, du er i en alder hvor du næsten bare skal spise alt hvad du kan, så du kan vokse ordentligt. Hvis du stadig er opsat på at tabe dig, burde du nok tale med lægen, bare for at få nogle råd, så det ikke går ud over din vækst.