1. Forum
  2. Debatten
  3. Sundhed
  4. Vægttab

Vægttab

FrkKim

FrkKim

12 indlæg
  • Skrevet
Hej alle! Jeg skal simpelhent have tabt mig nu!, jeg søger råd og erfaringer! Ligenu ligger min vægt mellem 95kg og 100kg, det ser dog ikke voldsomt ud, da jeg er knap 180cm høj, men jeg vil så gerne ned i vægt! Inden min nuværende kæreste og jeg fandt sammen for 3 år siden, vejede jeg 65kg, brugte str M i tøj og var faktisk utrolig flot! Det savner jeg, men jeg savner også variation. Hvis DU skulle tabe dig 25-30kg på ca et år, hvordan ville du så gøre? Hvilke hjemmetrænings øvelser kender i? Hvad med maden? Jeg har søgt rundt på nettet, og fundet fram til nogle gode øvelser samt kost, men vil gerne høre nogle andre. Har du tabt dig? Hvordan gjorde du og hvordan holdt du motivationen oppe? Knus <3
JohnSartre

JohnSartre

4 indlæg
  • Skrevet
The dream is dead
CCW

CCW

25 indlæg
  • Skrevet
Jeg er selv gået lidt kold i det, men jeg kender en del, der har stor succes med palæo/stenalderkost/økologisk lowcarb. Ang. øvelser, så er mit bedste råd at dyrke noget du elsker. Hvis du hader at løbe, bliver det for hårdt at jage sig selv ud, men hvis du elsker at cykle rundt om dit kvarter, så er det meget lettere at få gjort. Hvis du ikke har prøvet yoga og pilates, vil jeg varmt anbefale det. Det er virkelig noget der omformer ens krop.
Allie00

Allie00

115 indlæg
  • Skrevet

Mit råd er at finde en livstil som du kan overholde.. Dvs. ikke noget med kure - ikke overdreven motion - ikke nægte dig selv søde ting. Jo disse ting virker, men det gør de kun så længe "kuren" står på, så snart du lever normalt vil du tage på igen.

Prøv i stedet at tænke i sundere alternativer. - Fuldkornspasta i stedet for almindeligt pasta, lille tallerken i stedet for den store, hæld op ude i køkkenet så tager man kun en gang, Gå de steder du kan i stedet for at tage bilen. Indfør en daglig gåtur i et raskt tempo - man forbrænder lige så meget ved en god gåtur som ved løb, musik i ørene og afsted.
Sørg for at have mandler, æbler, gulerødder, rugbrøds snacks og lignende til når du har brug for "hygge".

Jeg har tabt mig lige knap 20 kg på 6 måneder.