1. Forum
  2. Debatten
  3. Sundhed
  4. Vægttab

Vægttab

sarahn

sarahn

1 indlæg
  • Skrevet
Hej :) jeg har så længe jeg kan huske været overvægtig, men det prøver jeg at lave om på nu. Jeg har lagt min kost om, og nu spiser jeg (næsten) kun grøntsager, frugt, magert kød og æg. Jeg har ikke været helt fanatisk, så nogle dage har jeg spist lidt chokolade eller andet usundt, men det har ikke været meget. Jeg er også begyndt at gå, ikke noget vildt, men meget mere end før, hvor jeg ikke lavede en skid. Jeg har været i gang i ca en måned, og jeg har allerede tabt ca 6 kilo. Jeg er selvfølgelig virkelig glad for at se, at min indsats giver resultater, og jeg kan også lidt se, at mit ansigt er blevet tyndere og at mit kraveben er mere tydeligt. Dog kan jeg ikke se en forskel på min mave, som jeg altid har været meget ked af. Mit spørgsmål er derfor, om der er noget andet jeg kan lave, for at få en fladere mave? Synes jeg har læst nogle steder, at mavebøjninger og andre øvelser med fokus på maven kan hjælpe, og andre steder har jeg læst, at lige meget hvor mange mavebøjninger man laver hjælper det ikke på at få en flad mave. Så har i nogle gode råd eller erfaringer? På forhånd tak for hjælpen <3
culpa

culpa

262 indlæg
  • Skrevet
Det er sådan med vægttab, at du ikke kan tvinge kroppen til at tabe fedt bestemte steder, imodsætning til hvad mange tror, og du kan altså ikke tvinge din krop til at tabe fedt på maven. Du taber bare fedt. Specielt mavefedtet kan være svært at komme af med, så man må bare hænge i. Det mavebøjninger kan hjælpe med er, at fedtet kan komme til at sidde "pænere" grundet den underliggende muskulatur, men du taber ikke ekstra fedt på maven af mavebøjninger, ligemeget hvor mange du laver.