1. Forum
  2. Debatten
  3. Sundhed
  4. Vægttab

Vægttab

sarahn

sarahn

1 indlæg
  • Skrevet
Hej :) jeg har så længe jeg kan huske været overvægtig, men det prøver jeg at lave om på nu. Jeg har lagt min kost om, og nu spiser jeg (næsten) kun grøntsager, frugt, magert kød og æg. Jeg har ikke været helt fanatisk, så nogle dage har jeg spist lidt chokolade eller andet usundt, men det har ikke været meget. Jeg er også begyndt at gå, ikke noget vildt, men meget mere end før, hvor jeg ikke lavede en skid. Jeg har været i gang i ca en måned, og jeg har allerede tabt ca 6 kilo. Jeg er selvfølgelig virkelig glad for at se, at min indsats giver resultater, og jeg kan også lidt se, at mit ansigt er blevet tyndere og at mit kraveben er mere tydeligt. Dog kan jeg ikke se en forskel på min mave, som jeg altid har været meget ked af. Mit spørgsmål er derfor, om der er noget andet jeg kan lave, for at få en fladere mave? Synes jeg har læst nogle steder, at mavebøjninger og andre øvelser med fokus på maven kan hjælpe, og andre steder har jeg læst, at lige meget hvor mange mavebøjninger man laver hjælper det ikke på at få en flad mave. Så har i nogle gode råd eller erfaringer? På forhånd tak for hjælpen <3
culpa

culpa

262 indlæg
  • Skrevet
Det er sådan med vægttab, at du ikke kan tvinge kroppen til at tabe fedt bestemte steder, imodsætning til hvad mange tror, og du kan altså ikke tvinge din krop til at tabe fedt på maven. Du taber bare fedt. Specielt mavefedtet kan være svært at komme af med, så man må bare hænge i. Det mavebøjninger kan hjælpe med er, at fedtet kan komme til at sidde "pænere" grundet den underliggende muskulatur, men du taber ikke ekstra fedt på maven af mavebøjninger, ligemeget hvor mange du laver.
Naika

Naika

192 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Nej,går mest ture min mave er hverken buttet,eller flad,men mit råd vil være,at blende nogen grøntsagssmoothies op af dagen intag 2-3 stk fra kl 12-15(erstatning for frokost)det giver din mave en masse naturligt sunde fibre,at arbejde på hvis du,ellers leve efter et stramt program,så husk endelig rigelige væske undervejs,udover motionen,så kan du købe en jojobaolie,at massere kroppen med ved aftentid det øjer elasticiteten i ens hud,og husk nødvendige kosttilskud undervejs,når det blir juletid,så sørg for adgang til fornuftige snacks,som valnødder,havregrynskugler,figner,dadler,clemtiner frem for andre mindre sunde ting,som alligevel kun berøver dit system for sunde næringsstoffer lad være med,at fokusere på en enkel kropsdel det kan spolere glæden det skal først,og fremmest være sjovt hvis det blir tvangspræget,så mister man lysten ved utålmodighed,så kunne shapewear måske være noget............