1. Forum
  2. Debatten
  3. Woman Søger
  4. Psykisk vold

Psykisk vold

AJ78

AJ78

1 indlæg
  • Skrevet

Nu har jeg det sådan, at jeg lige er kommet ud af et forhold hvor jeg ikke rigtig ved om min eks var psykisk voldelig.
Jeg følte mig helt alene, turde ikke fortælle nogen om måden han opførte sig på, fordi jeg var bange for hvad andre ville sige. Jeg konstant sætte spørgsmåltegn ved ting jeg lavede, fordi jeg var bange for at han skulle flippe ud. Han sagde til mig at han havde brug for tid, men ringede til mig hver gang han havde lyst, men hvis jeg havde noget jeg var ked af osv, så havde han aldrig rigtig tid til mig, og tog andre ting frem for mig. Han var der kun for mig når det var han havde lyst, jeg kunne endda ringe til ham tudefærdig, hvor han ikke havde tid til lige at ringe tilbage. Han ignorerede mig tit hvis jeg skrev til ham, noglegange svarede han men det var som regel flere timer senere. Jeg har prøvet at fortælle ham hvordan jeg har det, men han siger bare at det er fint med mig, det er latterligt det jeg siger, og han får mig til at føle mig psykisk syg, når det faktisk er ham der er noget galt med. Hvis han gør noget der sårer mig, og jeg så siger det til ham ender han altid med at enten gøre det igen eller også ender det med at være mig der undskylder, fordi han får mig til at føle det som om det er min skyld. 
Har fyre der bruger psykisk vold mod kvinder svært ved at se at de faktisk gør det? Er der noget der kan hjælpe med det, at få dem til at indse hvad de faktisk gør mod en?

Quist

Quist

11 indlæg
  • Skrevet

Det eneste gode råd jeg af erfaring kan give dig er- drop kontakten helt med ham. Stop med at svare og lad dig ikke påvirke af det ham siger til dig. Han ønsker du reagerer. Drop alt kontakten med ham og kom videre i dit liv- jo længere tid du venter, jo sværer bli'r det.