1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Er jeg et dårligt menneske

Er jeg et dårligt menneske

Kamilla1344

Kamilla1344

3 indlæg
  • Skrevet
Hej alle. Jeg har lang tid gået med en tilbagevendende bekymring. Da jeg var 11-12(måske lidt yngre), gjorde jeg noget grimt ved min lillebror. Jeg satte mig oven på hans hovede, med busket på og fik herved en orgasme. Jeg husker ikke at have haft en seksuel hensigt med det, men aner heller ikke hvorfor jeg gjorde det. Jeg løb bagefter og kan huske at have ondt i maven over det. Jeg har aldrig sagt noget og det er jo virkelig mange år siden nu. Det vender dog tilbage til mig ind imellem og jeg bliver sort af skam og dårlig samvittighed. Jeg føler jeg har krænket ham og været et grimt og dårligt menneske. Jeg har spurgt ham til om han kan huske jeg har overskredet hans grænser som barn, men han siger han husker mig som en god søster. Mener i den er helt gal med mig og skal jeg snakke med ham om det og tage ansvar for jeg har været så klam. Tak for svar. Mvh Maria
1987-male

1987-male

2541 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Hvis vi nu antog at du fortalte det, og så bagefter spurgte ham - hvad synes du om at jeg har fortalt det nu, så er jeg sikker på, at han vil sige, jeg håbede at du ikke havde fortalt mig det. Jeg har ikke brug for at vide den slags. Det siger mig ikke noget. Der er ingen grund til at grave i fortiden, hvis han har gode minder omkring den. Du er teenager, hvad gør vi alle ikke når vi er små. Der er ingen grund til at banke sig oven i hovedet med det bagefter. Omvendt, hvis du føler skyldfølelse og det virkelig gør ondt, så snak med en psykolog om det, sådan så du kan komme videre. Ikke med ham. Jeres forhold kører, hvorfor ændre noget der fungerer. Og så er der også den med - hvorfor du tager det op lige nu, 2019. Uden at overanalysere alt for meget, da jeg ikke kender dig mere end ud fra indlægget her, så er der måske sket A (en hændelse som du er utryg ved) ---> du har fået følelser som du ikke ønsker (B) og dermed siger du til dig selv - det er på grund af hændelsen den gang (C) du føler at du ikke kan gøre noget ved (A). Ergo, så prøver du at løse det ved at sige, jamen, får jeg styr på C og fortæller ham det, så løser A sig nok automatisk. Så spørgsmålet er - hvad er A? Hvad er det der er sket hos dig på det sidste, siden C pludselig fik så stor en betydning lige nu? Ergo, så er det ikke C der er noget galt med. Det er A: Den udfordring du står over for nu, som du ikke aner hvordan du skal håndtere. Det er den du måske skulle vende med nogen, har kæresten fx pludselig krænkende sagt til dig, at du er klam ud af den blå luft, føler du at du at din krop ikke er god nok, efter at have siddet på instagram for meget og kigget på "perfekte piger" - jeg aner det ikke. Men prøv at finde A, da det er den jeg tror du ikke kan håndtere, og ikke C :) Hvis du ingen ide har om hvad A kan være, så afslører ens søgehistorik på google fx rigtig meget om en og hvad man konsekvent tænker på, her er min fx - så har du et billede med det samme - den er entydig, manden tænker ikke på andet end hvordan man kan undgå at betale for at se en film, ergo, vi har at gøre med en personlighed der ikke kan finde ud af at give op, når det er noget teknisk fordi alle søgninger kredser omkring adgang til gratis film fsgdgdgdfghfgh
gitte345

gitte345

567 indlæg
  • Skrevet
Det er et tabu-emne, at børn har en seksualitet, men det er nu altså sådan. Tror heller ikke det er unormalt, at søskende indimellem fantaserer om et eller andet...selvom det er klamt at tænke på. Doktorlege er jo også klamme at tænke på. Jeg synes, det er godt, at du har talt med ham om det i hvert fald; også for din egen skyld. Men jeg kan godt forstå, du har det svært med det. Jeg havde en semiseksuel oplevelse med en mandlig barnepige, da jeg var 6 år og han var 14. Det synes jeg er klamt at tænke på, men dengang var det ikke noget ubehageligt. Det er ikke så unormalt, som man tror.

Mest populære tråde