1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Feriepenge

Feriepenge

lejardin92

lejardin92

3 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Hej tøser

Jeg ville lige spørge om der er nogen af jer der ved hvornår man får udbetalt sine feriepenge.

F.eks. valgte jeg ferie fra d.1 maj, får jeg så udbetalt mine feriepenge d.2 april eller senere?

Jeg arbejder heller ikke længere.

Bananahammock

Bananahammock

400 indlæg
  • Skrevet

Er det ikke noget med at man først kan få dem fra maj måned? Det synes jeg at huske, men er ikke sikker.

Farve

Farve

2087 indlæg
  • Skrevet

Du får ikke dine feriepenge før minimum 15 dage før din første feriedag.
Så hvis du har angivet din første feriedag som værende 1.maj, så får du ikke dine feriepenge før d. 15 april - tidligst.
Jeg mener det er sådan det er - men det kan også være du først får dine feriepenge d.25 april måske..

Farve

Farve

2087 indlæg
  • Skrevet

Men det står alt sammen på dit feriekort, som du enten har fået pr. brev eller over nettet. Hvis dine feriepenge 'kommer fra' feriepenge, så hedder hjemmesiden feriepenge.dk - der kan du læse alt om hvornår du kan få udbetalt dine penge.

GuitarGangster

GuitarGangster

3874 indlæg
  • Skrevet

Hvis ud har bestilt ferie første maj, får du dem 1. april. (Tro mig, jeg har arbejdet med løn!)

kirsebærblomst

kirsebærblomst

4623 indlæg
  • Skrevet

man kan da ikke få feriepengene før den 1. maj? Så får man jo nye feriepenge i det gamle ferieår?

Officegirl

Officegirl

822 indlæg
  • Skrevet

Jeg kan huske jeg har fået dem d.1 april da jeg skrev at jeg holdt ferie fra d.1 maj så den er god nok.

Pantoufle

Pantoufle

1655 indlæg
  • Skrevet

Selv om jeg har skrevet ferie i starten af maj, har jeg altid først fået pengene efter 1. maj.. det mener jeg er den første dag man kan.

MIDA

MIDA

5414 indlæg
  • Skrevet

Man kan tidligst få sine feriepenge en måned før sin ferie og man kan tidligst holde ferie 1. maj. Dvs at du får dine penge 1. april

thomsen_ø

thomsen_ø

3 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Du kan se det her: udbetaling af feriepenge