1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. gravid..

gravid..

sunshine200

sunshine200

67 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Jeg er kommet i den dejlige situation at min kæreste og jeg vil prøve at blive gravide.
Jeg er 23 (til november) og han er 26. Jeg er i gang med pædagog uddannelsen (1. år) Mange vil måske sige at vi skal vente, men kan det ikke godt lade sig gøre? Han føler sig ikke 100% klar, men det bliver man vel aldrig, gør man? Hvilke overvejelser skal jeg gøre mig? Hvordan ved jeg om vi er klar?
Nogen der står i samme situation?

Sunshine200

Filur81

Filur81

3 indlæg
  • Skrevet

Jeg tror aldrig man bliver 100% klar før man står i det. Bare man er sikker på sit forhold, du ved - har det godt sammen, og kan takle både op og nedture. Jeg kan slet ik ha folk, der får et barn for at holde på kæresten eller i håb om at så skal alting nok blive bedre.

Jeg mener at hvis man virkelig elsker hinanden, så er det i bund og grund den bedste betingelse for at sætte et barn i verden.

Der er mange der vælgerat få barn mens de er under uddannelse. Så det skal du bestemt ikke lade dig afskrække af. Men selvom du kan få mere i SU, er det alligevel dyrt, så det skal I selvfølgelig tænke på.

Held og lykke med det. glæder mig til at høre hvad I finder ud af...

sunshine200

sunshine200

67 indlæg
  • Skrevet

Vi har et rigtig godt forhold og jeg ved at det er manden i mit liv. At det er ham jeg skal være sammen med for altid. Jeg kunne aldrig drømme om at få et barn for at redde mit forhold. Og vi har haft nedture - både store og små, men vi har altid løst problemerne uden at det har bundet ud i en kæmpe konflikt.
Vi ønsker at få et barn fordi vi ville elske det, fordi vi ønsker at blive forældre og stifte vores egen lille familie. Vi har familie der vil hjælpe og støtte os. Det er jeg sikker på. Så derfor tror jeg også at vi er så klar som man nu kan blive.

Og tak Filur81.

Lullupop

Lullupop

39 indlæg
  • Skrevet

sunshine200 sagde:

Vi har et rigtig godt forhold og jeg ved at det er manden i mit liv. At det er ham jeg skal være sammen med for altid. Jeg kunne aldrig drømme om at få et barn for at redde mit forhold. Og vi har haft nedture - både store og små, men vi har altid løst problemerne uden at det har bundet ud i en kæmpe konflikt.
Vi ønsker at få et barn fordi vi ville elske det, fordi vi ønsker at blive forældre og stifte vores egen lille familie. Vi har familie der vil hjælpe og støtte os. Det er jeg sikker på. Så derfor tror jeg også at vi er så klar som man nu kan blive.

Og tak Filur81.

Hej du,

Sjovt at læse dit indlæg, for det var nøjagtig, som hvis jeg selv havde skrevet det
Min kæreste og jeg planlægger også at lave et barn nu, og jeg skal i gang med min uddannelse til august. Det betyder, at jeg også vil skulle på barsel under uddannelse, men det ser jeg slet ikke som nogen hindring. Jeg tror tværtimod det vil give mig mere mod på at fortsætte, fordi det lille barn giver en helt ny livsglæde. Når det er sagt, så ved jeg også godt, at et barn er dyrt i udgifter og at det er hårdt arbejde, men jeg har indstillingen med mig - og jeg er helt sikker på, at jeg nok skal vokse med opgaven, for som du selv siger, er ingen 100% parate fra start af

Held og lykke med det - jeg synes, I skal springe ud i det!

Dansemusen

Dansemusen

79 indlæg
  • Skrevet

Hey You..

Jeg har selv lige fået en lille dreng for 4 månder siden og jeg vil sige det kan altså godt lade sig gøre selv om du er under uddannelse, det er min kæreste nemlig også og vi klare den, vi måtte endda ud og købe hus og det hele.
Nogle er klar og andre vokser med opgaven, men jeg lover dig lige så snart i sidder med den lille i jeres arme har i aldrig været mere lykkelige og hvis jeres parforhold er klar til det så gør det, for forholdet er nok det, det gåe hårdest ud over.
Lad være at tænke så meget på om i har råd til det for så bliver det aldrig til noget.

sunshine200

sunshine200

67 indlæg
  • Skrevet

jeg er virkelig glad for alle jeres indlæg. Og jeg er bare endnu mere sikker nu. Jeg glæder mig helt vild meget tiil at blive mor.

anna3pilt

anna3pilt

108 indlæg
  • Skrevet

Jeg synes det er nogle gode indlæg der er kommet! og det er bare godt at dig og din kæreste har det godt sammen!
min kæreste og jeg har en lille datter på 4 ½ måneder. vi er begge to rigtig glade for hende -ingen tvivl om det. men men men vores lille prinsesse har været ved at smadre vores forhold, pga vi var trætte, sultne, trængte til en pause fra hende osv....men vi fik sat gode rutiner igang og nu går det heldigvis godt igen! men held og lykke med det

MissTaken

MissTaken

20 indlæg
  • Skrevet

Jeg er ikke helt enig med de andre svar, men kommer nu alligevel med min mening...
Min kæreste og jeg har længe følt, at vi er klar til at få børn - 100% klar - især ham!! Så det kan man blive.
Men jeg har 2 år tilbage af min uddannelse, så vi venter. Det er utrolig hårdt arbejde at have et barn og studere samtidig, så jeg er bange for, at hvis jeg fik et barn nu, ville jeg aldrig komme igang med uddannelsen igen. Det hører man altså tit om!
Jeg synes, I skal slå lidt koldt vand i blodet og vente til, at I begge er helt klar - at få børn er ikke noget, man skal haste med. I er begge unge, så det haster ikke endnu!!
Mht økonomien skal det nok gå.
Det var min mening - tænk lidt over det! At få børn er en stor beslutning, det vil ændre jeres liv totalt, og det bliver hårdt at skulle studere med et barn!! Jeg ville vente..
Men hvis I alligevel beslutter jer for at gøre det, ønsker jeg jer al mulig held og lykke! Der findes også mange succes-historier om unge mennesker, der får børn, og formår at studere samtidig med, man opdrager et barn på bedste vis.
Men stop op og tænk det godt igennem først..

MissTaken

MissTaken

20 indlæg
  • Skrevet

Og én ting til...
Du siger: "Hvordan ved jeg om vi er klar?"
Hvis I er i tvivl, er I ikke klar!!

Lullupop

Lullupop

39 indlæg
  • Skrevet

MissTaken sagde:

Og én ting til...
Du siger: "Hvordan ved jeg om vi er klar?"
Hvis I er i tvivl, er I ikke klar!!

Dét er jeg så absolut ikke enig i... Det er kun sundt at gøre sig overvejelser. Ingen andre end én selv, kan afgøre om man er klar.