1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Hvornår har man en aftale?

Hvornår har man en aftale?

anna1

anna1

110 indlæg
  • Skrevet
Ville I tjekke op på halve aftaler, eller ville I bare sige ja tak til noget andet, der var sikkert. Det er fordi, en ven har sagt, at han måske holder fødselsdag i en weekend i januar. -Men samtidig har han også sagt, at han ikke vil låge noget. Nu er jeg blevet inviteret til en anden fødselsdag i den samme weekend den samme dag, så hvad stiller jeg op? Skal jeg sige til A at han må bestemme sig, da jeg ikke vil holdes hen, han sagde det jo først... Eller skal jeg bare takke ja, til det jeg ved bliver til noget?
1987-male

1987-male

3069 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Stil det evt. sådan her op: Hvad vil jeg med de to fødselsdage? Hvor meget betyder de for mig? Hvor høj er din prioritet for den ene i forhold til den anden? Eksempel: Din vens fødselsdag har 9/10 prioritet for dig, fordi du ved, at her skal det afgøres, om i er mere end blot venner. Din venindes fødselsdag har 2/10 prioritet for dig, fordi julie der kommer til festen hader du som... pesten. Du vil stadig gerne med til fødselsdagen, men pga julie har den kun 2/10 prioritet for dig. Da vennens fest dermed har prioritet 9/10 tager du 50/50% chancen og siger ja til hans, selvom du ved at der er 50% chance for at du misser både hans og venindes. Du går dermed all in på hans fest og har det helt ok med tabet i form af hvis du ikke får nogen af delene, du er nødt til at satse på hans lige meget hvad fordi den er så vigtig. Eksempel 2: Din vens fødselsdag har 6/10 prioritet for dig, da du bare har det sjovt der. Din venindes fødseldag har 5/10 prioritet for dig, da du også har det sjovt der. Din vens fødselsdag har lige lidt højere prioritet ja, men er samtidig 50% usikker i forhold til om den bliver til noget. Dvs. der må du sige til dig selv, ja, jeg vil helst den, da den er på 6/10, men groft sagt er 5/10 og 6/10 det samme. Dvs. de to fester betyder lige meget for mig, og da de betyder lige meget for mig, så tager jeg til den fest der er mest sikker - hendes fordi den bliver til noget. Og så håber jeg virkelig ikke at du skriver at hans er på 8/10 mens hendes er på 5/10 hos dig :D For så står de lige :D Du vil meget hellere til hans, men går du all in på den risikerer du at miste hendes som du faktisk også gerne vil til, men ikke så meget som til hans :)) Står de lige, så stil det sådan her op: (lyder lidt groft, men så er du hurtigt afklaret) - stil det sådan her op: Hvis jeg bliver syg og er bliver indlagt på sygehuset, hvem af dem, vil så besøge mig og faktisk med hele hjertet interessere sig for, hvordan jeg har det? Ham, eller hende? Så ved man straks hvilke mennesker der bør fylde meget i ens liv fordi de holder af en :) Der var en der lavede et fb eksperiment for nogle år siden, hun skrev til sine såkaldte 500 venner på fb, noget meget tragisk og hun havde brug for hjælp. Hvor mange hjalp? 1. Så fik hun hurtigt filtreret de 499 andre fra og fandt ud af hvem hun egentlig burde bruge sin tid på og hvem ikke :)

Seneste tråde