1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Kan ikke finde ud af det

Kan ikke finde ud af det

Justagirlwaiting

Justagirlwaiting

5 indlæg
  • Skrevet
Så sagen er det at min kæreste/exkæreste er i fængsel for mordforsøg. Han har ikke fået en dom en du, den får han først i næste måned. Vi har 1 søn sammen, vi slog op den dag det skete, men jeg valgte stadig at have kontakt til ham, men nu står jeg og tænker er det det rigtige valg jeg tager for os begge? Eller burde jeg smide ham ud og så bare være min søn og jeg.. Fordi hvis han får 6-8 år hvordan kan jeg så stoppe mit liv og vente på ham i så lang tid? Jeg har heller ikke lyst til at sige det til ham, da hans familie er i Sverige og han kun har os i Danmark.. Han har haft sagt han ønskede han begik selvmord den dag og har sagt han ville gøre det efter retssagen.. Jeg har ikke nogle at kunne snakke med det om, så jeg er her og bare overtænker det hele tiden. Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad der skulle være bedst for os. Jeg elsker ham og ved at han elsker os, men er det nok.. Det hele er bare så forvirret og jeg kan ikke finde ud af det her, han har næsten siddet inde i 8 måneder nu. 
Håber i har gode råd til hvad jeg kan gøre, fordi jeg er helt lost ligenu. 
1987-male

1987-male

2920 indlæg
  • Skrevet
Du venter til han får den dom. Er han kendt uskyldig, lever du videre med ham for så kommer han ud med det samme. Er han kendt skyldig og skal sidde inde mere end ½ år, så går du fra ham. De har mulighed for at få besøg i fængslet. Tag på besøg efter dommen, sid ikke i det samme rum som ham, men på den anden side af et plexiglas for din egen sikkerhedsskyld når du siger, at du går fra ham. Der er ingen grund til at tage nogen chancer, fængsler forandrer folk, så sid ikke i samme rum som ham. Alt det han kommer til at sige til dig, alle de hårde ord, er ikke rettet mod dig. De er rettet mod systemet. Husk det. Så tag dem ikke ind. Hav en så kort samtale som muligt, de der 10 minutter. Sørg for at han får budskabet, at du ER gået. I forhold til de praktiske ting, hav allerede en plan der, fx, at du afleverer hans ting til en ven. Tænk over hvordan i gør det rent praktisk. Det er det der skal være dit fokus, aflevering af hans ting, og ikke de følsesmæssige. Det løb er kørt. Ja, jeg ved at det er hårdt, men sådan er omstændighederne. Truer han med selvmord, skal du være iskold. Han skal ikke hente næring fra dine følelser og prøve at gøre dig skyldig til hans eventuelle selvmord. Du kan græde når du kommer hjem. Og i forhold til ham, han skal nok få det godt, rolig nu. Han kommer ind i et hårdere kriminelt miljø end nogensinde, og sammen overlever de. Han får "venner" i fængslet. Efter fængslet, efter 5 år, så har han intet at tabe, og når han intet har at tabe, tager han chancer, og det er de mænd der tager chancer der enten vinder alt eller taber alt. Så han kommer ud af fængslet og får alt det han vil i livet eller slutter alt meget hurtigt. Enten eller. Men det er ikke din bekymring, hvad der sker i hans liv der, 50/50 og hverken dig, mig, eller ham, ved hvad udfaldet der bliver. Dit fokus skal ikke være her, dit fokus er at opdrage det barn, være der for ham og lave en fornuftig strategi i forhold til din sikkerhed hele tiden samt hvordan i evt kommunikerer når han kommer ud, hvis i altså kommer til at kommunikere. Så: Ro på, det her vil kun gøre dig stærkere, det er den slags modstand der forandrer folk, også dig, om 5 år, er det dig der svarer til en anden kvinde her, hvad hun skal gøre, fordi du har ro i sjælen og kan se det helt lavprakisk uden overtænkning.
culpa

culpa

642 indlæg
Nu bor vi ikke i USA, man kan som udgangspunkt ikke besøge folk i fængslet bag en plexiglasrude.Det foregår i helt almindelige besøgsrum, ofte indrettet sofa og lignende for at gøre det mere hjemligt, specielt hvis der er børn med. TS; du må overveje hvad der er bedst for dit barn, som jo kommer til at være forholdsvist stor når faren kommer ud. Det er ikke særlig sandsynligt, at de kommer til at have et normalt forhold. Desuden burde din kæreste da vide, at når man prøver at slå folk ihjel, så kan man komme i fængsel i lang tid. Han ligger som han har redt.

Mest populære tråde