1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Polterabend?

Polterabend?

secret

secret

159 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Hej alle!

Jeg har brug for hjælp!

Jeg har aldrig været til et bryllup eller en polterabend, men jeg har lovet at hjælpe min veninde med småting til brylluppet - så er det vel os mig som skal arrangere polterabend for hende - og måske ham, fordi:
* Gommen er fra udlandet og har ingen til at holde det for ham (af det jeg ved). Jeg ved heller ikke helt hvordan jeg finder ud af det..
* Flere af de fyre gommen kender til her i landet er ikke inviteret til brylluppet pga. pladsmangel..

Kan man godt invitere folk som ikke er inviteret til brylluppet til polterabenden?
Skal jeg måske kontakte en af hans kammerater fra udlandet for at høre om de har planlagt noget? Hvordan pokker jeg får navne på dem ved jeg ikke, udover at spørge min veninde - må jeg afsløre noget?
Min tanke var nemlig at lave en slags fælles start på en polterabend og derefter dele dem op hele dagen - lave en masse aktiviteter - og så mødes igen om aftenen til fest?

Og forresten - hvornår holder man det sådan cirka i forhold til brylluppet?

Har I planlagt polterabends? Har I nogle gode idéer/fifs?

JulieL123

JulieL123

2 indlæg
  • Skrevet

Hej Birdy89

Jeg kan se du befinder dig i København. Min arbejdsplads arrangerer hyggelige og low-key vinsmagninger i indre by til rimelige priser. Det kunne være en idé, hvis nu en af parterne er til sådan noget. Vi har også en bar, hvor vi tilbyder selskabspriser, hvis I skal mødes I byen om aftenen. Skriv endelig til mig, hvis du vil høre mere. :)

Jeg synes din idé er vildt god, med at holde separate aktiviteter for drenge og piger og så mødes sammen om aftenen. I kan sagtens invitere folk med, der ikke er inviteret til brylluppet, hvis det er et lilel bryllup de holder. Husk familien - kommer brødre og fætre hertil til brylluppet? For så kan I jo blvie nødt til at lægge polterabend ret tæt på brylluppet. Jeg tror ellers normen hedder 3-5 uger før. :)  

secret

secret

159 indlæg
  • Skrevet

Hej JulieL123 

Tak for idéen - det skal dog nok holdes i Jylland, hvor bruden er fra :) Men jeg er helt sikker på bruden vil synes om idéen omkring vinsmagning - det lægger os lige en bund for en god fest senere på aftenen :) 

Jeg ved ikke helt med det med familie fra gommens side - de kommer langvejs fra, så det er lige om de kommer tidligt nok til at vi kan lave en fest for dem eller ej.. Må lige prøve at stalke ham lidt på face og se om jeg kan finde noget af hans familie, så må jeg jo høre dem ad :)

svævende

svævende

24 indlæg
  • Skrevet

Min bror og jeg har arrangeret polterabend før til et brudepar, han til  gommen og jeg til bruden. 
Vi inviterede kun personer til polterabend, som var inviteret til brylluppet. Det er vel individuelt om man synes, at man kan "tillade" sig, ikke at invitere det til et bryllup, men til en Polterabend. 
Vi samlede de nærmeste venner og familie på både brudens og gommens side. Vi sørgede for, at begge parter havde fået fri til dagen. Desuden lagde vi lidt brødkrummer ud, så brudeparret vidste, at der skulle ske noget. ;-) 
Vi mødtes allesammen hjemme ved bruddeparret og hentede dem der. Her klædte vi parret ud i en masse sjov og ballade og poppede en flaske champagne. Derefter skiltes vi og mændende tog brudegommen og kvinderne tog brudden. Så mødtes vi allesammen igen kl. 00.00 og drak det sidse glas sprut.
Hvis I ikke synes, at I kan arrangere polterabend for begge to, så eventuelt få fat på en, der gerne vil arrangere det. Jeg ville personligt ikke påtage mig både brudens og gommens polterabend - og det skal da også helst være gutterne der hiver gommen med på en rigtig mandetur. 
Jeg vil dog sige, at hvis en polterabend for begge ikke var muligt, at man så "slog" den sammen og alle lavede noget sammen, istedet for at dele dem op. (Så kan bruddeparret også holde øje med hinanden ;) )

/Svævende

secret

secret

159 indlæg
  • Skrevet

Tak for input Svævende :)
Jeg har fundet en medsammensvoren på gommens side som er helt klar på at samarbejde om det, så der både bliver fest hver for sig og sammen.

Så nu mangler jeg bare at finde på ting man kan lave i Århus/østjylland til sådan en polterabend! Og hvad vi gør med mad i løbet af dagen!? Der skal jo serveres noget aftensmad på et eller andet tidspunkt.. Ih, hvor er der mange ting - og hvor er det altså lidt uoverskueligt!

svævende

svævende

24 indlæg

Hej igen. 

Til den polterabend jeg arrangede for bruden, var det en stille og rolig dag, da det var mest familie og da kvinderne og brudens veninder var lidt oppe i årene. ;) Vi startede dagen med at alle parter mødtes ved parrets hjem og klædte dem sjovt ud. Herefter tog vi bruden med, hvor vi tog ud og bowlede. Derefter tog vi ind til centrum hvor vi gik rundt i gaderne og lavede den klassiske "kom og kram bruden". Det kan ikke anbefales at gøre sidstnævnte, hvis det er på en helligdag hvor alle butikker er lukket og hvor mennesker ikke er at finde i gaden. ;) 
Herefter havde vi hyret en professionel fotograf som vi mødtes med i en offentlig have i centrum, hvor vi alle fik taget portrætter og fællesbilleder. Derefter tog vi ud og spiste m.m og mødtes til sidst sammen med gommens og dennes følge. Vi havde alle sørget for vores egne "madpakker" og drikkelse i løbet af dagen. Skriv endelig, hvis du har brug for mere info. :)

/Svævende

rasmusgron

rasmusgron

1 indlæg
  • Skrevet
Får nogen brug for lidt grænseoverskridende underholdning til polterabend, er dette en god mulighed ;) https://croquistilpolterabend.dk/
Joakim Busk

Joakim Busk

1 indlæg
  • Skrevet
Jeg kan varmt anbefale EVENTLAGERET
Vi lejede 10 stk. stødbånd til en super skarp pris, og det var hylende morsomt at lave små challenges med sine nærmest venner. Bl.a. Stødstafet, Stødmadlavning osv. :)