1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. Rygestop

Rygestop

BlueEyed

BlueEyed

127 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Hej tøser

Jeg har tænkt mig at stoppe med at ryge når jeg er færdig på skole om 2 uger. Jeg havde egentlig bare tænkt mig at gå kold tyrker, men vil lige høre om der er nogen der har et godt råd eller 2
Det ville være dejligt hvis der er nogen der har personlige erfaringer

liiseandersen

liiseandersen

6 indlæg
  • Skrevet

Fedt du har lyst til at stoppe med at ryge, fedt og tillykke!!!!!

jeg prøvede flere gange, det lykkedes ikke før jeg brugte Champix. Det lyder som en dårlig reklame, but its true.

Du kan læse mere rygestop hos euroClinix.dk http://www.euroclinix.dk/rygestop.html

Champix er dyrt, men du sparer 10000vis af kroner når det er gennemgået, og man føler sig sku lidt dum, når man ikke har røget i 4 uger og så falder i, fordi xkæresten ringer.. så ja vær forberedt, ellers har du bare pint dig selv i 4 uger (eller hvor lang tid) Du kan læse om Champix her http://www.euroclinix.dk/champix.html

Jeg røg også selv, som en hest... livet blev sku' lidt bedre bagefter selvom jeg tog nogle kilo på.

Jeg har dog efterfølgende begyndt at cykle på job, så de kilo er røget af igen
klem, og held og lykke.

cateyes

cateyes

5 indlæg
  • Skrevet

En kold tyrker er nok den sværeste metode, for det er svært at kontrollere dine abstinenser. Afhængigt af hvor meget du ryger kan det være en stor fordel at tage brug af hjælpemidler eller behandlinger.

Jeg har fundet en god side der hedder Rygestop Hvordan hvor der også er nogle gode oversigter over gratis rygestoptilbud.

Min kæreste stoppede dog med en kold tyrker og har kunne holde den lige siden. Men det var kun fordi han lå syg i næsten to uger og derfor ikke havde lyst til at ryge.

Shinobi

Shinobi

6964 indlæg
  • Skrevet

Min kæreste har lige prøvet en kold tyrker, og en kold tyrker er squ ret hård. Han faldt i igen.
Hellere trappe ned til det halve, og så endnu mere ned og så til sidst STOP.
Og så lad være at gå og tænk 'åh jeg kunne godt ryge' , skynd dig at fokusere på noget helt andet, ellers går man og hungrer efter en smøg.

Håber det lykkedes for dig

*Ritter

*Ritter

2784 indlæg
  • Skrevet

Jeg røg 40 smøger om dagen og tog en kold tyrker. Skulle fandme ikke stoppe med at ryge, bare for at blive afhængig af noget andet lort. Og jo, det var rocker svært, men jeg blev inde i frikvartererne, holdt mig fra alkohol i 2 måneder og sørgede for hele tiden at have noget jeg kunne spise.

Jeg stoppede den 29. juni 2010 og har røget nok to smøger i alt siden.

Honninghjertet

Honninghjertet

3757 indlæg
  • Skrevet

Det vigtigste er at du har viljen til det Hvis du dybest inde ikke har lyst til at stoppe, kan du ligeså godt lade hver med at prøve.

Held og lykke med det

Cintas

Cintas

641 indlæg
  • Skrevet

jeg synes også det er nemt nok at stoppe via en kold tyrker. især hvis man har noget andet at kaste sig over. madlavning, oprydning, en hobby osv. det svære for mig personligt er at lade vær med at tage den der "hold op hvor er jeg dygtig at jeg ikke har røget i 2 uger" smøg. det er dem du skal være bange for.
men gør som ritter. sørg for at have noget at spise hele tiden. hold dig beskæftiget og hold dig væk fra fristelser.
forresten så find en rygestop dag for dag. dem kan jeg godt lide for så kan du følge med i (sådan ca.) hvornår din lugtesans bliver bedre, hvornår du kommer til at lugte bedre osv...

LivingLovingLaughing

LivingLovingLaughing

331 indlæg
  • Skrevet

Jeg stoppede for næsten 8 uger siden. Jeg tog en kold tyrker, og har ikke røget siden. Den første uge hjalp det at have små sedler, eller en note i ens telefon, hvor der stod argumenterne for at stoppe, så jeg altid kunne vende tilbage til lige præcis de tanker der stod bag. Hver gang jeg opdagede en ny positiv side af ikke-ryger tilværelsen skrev jeg disse ting på. Og listen blev bare længere og længere, synes det var rigtig motiverende
Derudover begyndte jeg at træne mere seriøst og målrettet da jeg var stoppet med at ryge, for hvis man så får lyst til en smøg kan man sige til sig selv at det er dobbelt så dumt at ryge en, da det ikke alene er spild af indsats, men også vil ødelægge den gode form man er begyndt at komme i.

kolonihavemusen

kolonihavemusen

12 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Min mand stoppede også med hjælp fra Champix, og jeg kunne læse om nogle bivirkninger her og var derfor lidt spændt på hvordan han ville reagere, men der skete ikke det store, selvfølgelig andet end han stoppede:) - Så den løsning lader til at virke for mange