1. Forum
  2. Debatten
  3. Dit liv
  4. "Skal" eller "skal ikke"

"Skal" eller "skal ikke"

Fritzen

Fritzen

1 indlæg
  • Skrevet
Hej med Jer! jeg synes jeg står en en meget blandet situation, for jeg er både sindsyg glad, men samtidig med det sindsyg i tvivl om hvad jeg skal gøre og hvad det rigtige vil være at gøre.... Sagen er, at jeg rigtig gerne vil være veterinærsygeplejerske, men det er afsindigt svært at få en elevplads (som det kræver for at få uddannelsen) og der er vitterlig ikke særlig stor chance for, at man er den ud af de måske 300 ansøgere til samme klinik, som får den elevplads alle bare vil have. Nu står jeg så i den (heldige) situation, at jeg er blevet kontaktet af en af de dyrehospitaler jeg har givet en ansøgning til, om at de måske vil have en elev næste år, men om jeg kunne være interesseret i at arbejde som klinikassistent indtil da og så kan JEG få muligheden for at få den elevplads. jeg blev enormt glad for at få den mail, for jeg føler at jeg nærmest har fået den elevplads, selvom jeg egentlig ikke har når det kommer til stykket. Det skal siges at jeg bor i en lille by i vendsyssel (nordjylland) og dyrehospitalet der gerne vil have mig som klinikassistent og på sigt som elev, er i KBH. Jeg står og er i gang med sygeplejerskeuddannelsen, fordi jeg havde svært ved at finde en elevplads og ikke bare ville gå og spilde min tid på at arbejde som tjener, så ville gå i gang med dette som et springbræt til det andet. Jeg har desuden også lige fået lejlighed for 14 dage siden, som min familie og jeg har lagt utrolig mange timer i .... Mine forældre synes ikke om at jeg skal helt til KBH "bare for en MåSKE elevplads". Jeg ser det som en KÆMPE mulighed for at komme "ind i varmen" og øge mine chancer for at FÅ DEN ELEVPLADS. men på den anden side, så er jeg i tvivl om jeg kan tillade mig at flytte helt over til den anden ende af landet, når vi har brugt dagevis på at indrette og købe ind til lejligheden i Nordjylland... Jeg er bange for jeg spilder min chance hvis jeg siger nej. Men jeg har også søgt en stilling som elev et andet sted, hvor de søgte en elev og havde lavet et opslag, men de har sidste ansøgningsfrist d. 15/7 og jeg føler ikke at jeg kan tillade mig holde dyrehospitalet hen i KBH i 14 dage... What to do? Skal jeg tage til KBH og MÅSKE få en elevplads næste år, eller skal jeg blive hjemme og fortsætte på min sygeplejerske og HÅBE på at jeg får den mulighed igen der enten er tættere på Nordjylland eller på et helt andet tidspunkt som kan være om 1 år eller 2 år eller måske endda aldrig?
1987-male

1987-male

2863 indlæg
  • Skrevet
bliv hjemme, du skal nok få en mulighed i nordjylland/norge også når du er færdig. og fedt at dine forældre hjalp dig så meget, værdsæt din lejlighed :))

Seneste tråde

Mest populære tråde