1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Ensomhed

Ensomhed

Denvirkeligeverden

Denvirkeligeverden

1 indlæg
  • Skrevet
Jeg er ikke helt sikker på hvorfor jeg skriver herinde . Jeg gjorde det mange år tilbage, og jeg er ikke sikker på om woman er den nye form for viUnge, eller om jeg er heldig og der sidder nogle voksne kvinder derude som har præcis samme tanker som jeg.. Det hele startede med at min kæreste gik fra mig. Det er en uge siden, og jeg var egentlig ret afklaret selv. Klar på at starte mit eget liv, og selvfølgelig kunne jeg komme videre. Men lige pludselig ramte det mig. Den her form for ensomhed.. min kæreste var vitterligt den ENESTE som virkelig kendte mig, og vi kunne snakke om alt. Så jeg sidder tilbage med en enorm frygt nu.. Jeg føler mig alene, og er så ked af at have mistet min Aller bedste ven. Jeg har vel nok brug for nu at vide at jeg ikke er den eneste.. at en af jer derude havde det på samme måde, men kom over det. Det er bare så sindssygt hårdt at miste den eneste som man var ærlig overfor ift sine følelser.. hvem skal jeg nu gå til? Hold kæft hvor er jeg bange.. En eller anden..hjælp :-( Jeg er 25, sover på min mors sofa og for bare en uge siden levede jeg i et forhold hvor vi prøvede at få os en familie.. øv altså
banditqueen

banditqueen

124 indlæg
  • Skrevet
Kære dig..

Jeg ved præcis hvordan du har det. Jeg ved hvordan det er at miste en man måske ikke fungerede med, men som man bare havde dét der med.. Den bedste ven man kunne grine med, fjolle med, putte med og alle de andre ting der gjorde at man var sammen i tykt og tyndt.

Du er i den værste sorg fase lige nu. Det bedste råd jeg kan give dig, er at kigge indad. Gør noget godt for dig selv, så du fokuserer på at dig og ikke jer. For sket er sket. Jeg selv har ALTID været den der gik i mine forhold. Det sidste brud tænkte jeg ville være nemt, men efter et par måneder røg jeg lige tilbage i min sorg jeg havde lukket ned for. Det er snart et år siden og jeg ttænker på min eks HVER dag. Det er forfærdeligt... Men du kommer videre, jeg kommer videre, vi kommer videre.. Evt kan du lave en liste over de gode værdier han havde. Til når du skal kigge efter en ny. og så en "hadeliste" til nu og her, da der jo var en grund til at i ikke kunne mere .

held og lykke. Det er den værste følelse du har lige nu, og det skal nok blive bedre :)
contrast

contrast

1716 indlæg
  • Skrevet
Hej med dig :) Først får du lige et virtuelt kram herfra. Det er pisse hårdt at stå med tomhedsfølelsen efter et brud! Og det giver rigtig god mening, at uanset hvor afklaret man er ift. at slå op, så er det stadig ikke fryd og gammen bagefter - langt fra! Det er en kæmpe omvæltning, uanset hvor afklaret man er. Det viser bare at du er et elskende menneske, der investerer i dit forhold. Hvis du ikke investerede i det, ville du bare være mentalt videre den næste dag. Så ja, hvor man investerer, er der også noget at tabe - og det er så i dit tilfælde det at betro sig til en, som du kunne med ham. Det er helt naturligt, men gud hvor er det bare hårdt at stå alene bagefter! Jeg har selv stået der for et år siden efter mit længste forhold på 3 år, og det kunne virkelig mærkes. Meget skulle bygges op i mit sociale liv efter bruddet - altså, jeg havde en håndfuld veninder, men jeg manglede noget i løbet af hverdagen, da jeg ikke så dem så tit. Jeg måtte være opsøgende og finde nye venskaber og fællesskaber, og det gik der nogle måneder med. Det kan godt tage lang tid at bygge nye relationer op, samtidig med at man skal nå at komme sig. Det var virkelig ensomt og hårdt, også fordi jeg skrev bachelor lige efter jeg brød med min eks, så jeg var meget alene - men jeg kom ud på den anden side og er meget mere i balance i dag, hvor jeg har fået et markant større netværk, men samtidig også hviler mere i mig selv. Det har været en hård, men vigtig udvikling! Det tager tid, men lige nu er det sindssygt hårdt, og det er ok. Giv dig selv lov til at føle dig ensom, og når du er klar, så kan du opsøge nye venskaber, hvor dit fokus ikke er at finde kærligheden, men simpelthen bare at betro dig til andre igen :) For mig har sociale events på Facebook og andet, jeg kunne google mig til, været et vigtigt skridt til at føle mig mindre alene efter mit brud - men det tager tid, og det er okay :)