1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Er det mig der er jaloux???

Er det mig der er jaloux???

C1982

C1982

4 indlæg
  • Skrevet
Hej.

Jeg har nu været sammen med min kæreste i 7 måneder. 

Jeg er ikke i tvivl om at han elsker mig. 

Men i søndags finder jeg gamle kærligheds beskeder fra hans ekskæreste, jeg giver ham dem i hånden og griner mens jeg siger " se hvad jeg har fundet" 

Han skynder sig at smide dem ud og jeg er okay med det og tænker at det nok er lang tid siden at han har ryddet op i skuffen.

Mandag sidder vi ved hans computer og kigger billeder,  jeg opdager at han har en mappe der hedder navnet på hans ekskæreste. 

Jeg spørger ham om det og han siger bare " ja skat, jeg har også været i et forhold mens, du var gift med din eksmand."

Derefter begynder han at snakke om noget andet.  

Jeg kan bare mærke at jeg ikke synes det er okay at han har en mappe med billeder af sin ekskæreste.  

Jeg har aldrig set mig selv som jaloux men nu kører det bare oven i hovedet på mig. 

Han har også stadig to kufferter med hendes tøj stående.

Det giver ikke mening i mit hoved. 

Er det mig der er galt på den??  🤯
Alibalibi

Alibalibi

63 indlæg
  • Skrevet
Jeg synes, at det er naturligt, at han har en mappe med billeder af sin ekskæreste, det er jo bare minder og som han siger, har han jo haft en fortid før dig. Ligesom du selv har været gift en gang. Jeg ville blive bekymret, hvis det var noget han hele tiden fandt frem og kiggede på, men så længe det bare er en mappe på computeren ville jeg slappe af?
Jeg har faktisk selv tre fotoalbums stående med billeder fra min tid med min eksmand, vi var sammen i 7-8 år, så det betyder jo noget, men det var ikke nogen jeg ville finde frem og kigge i, hvis jeg fik en ny kæreste. Alligevel ville jeg være ked af, hvis jeg blev bedt om at smide dem væk.
Har du slet ikke billeder eller andre minder fra den tid, du var gift? 
At han har to kufferter med hendes tøj ville jeg dog undre mig lidt over. Ville i hvert fald ikke lade mit eget tøj blive liggende hos en eks.
Lily-pie

Lily-pie

191 indlæg
  • Skrevet
Jeg synes du ikke overreagerer, at have en mappe med hendes navn er mærkeligt. Har de været i et langt forhold eller et eller andet? Og ja i har nok været i andre forhold før, men jeg synes da det virker lidt som om at han ikke har afsluttet forholdet helt følelsesmæssigt når han ikke har slettet billederne, det hvertfald noget i skal snakke om, hvordan du har det med det og hvorfor han føler behov for at beholde billederne.  Og tøjet, er det fordi hun ikke har hentet det endnu, eller hvad i alverden foregår der der? Enten skal hun hente det eller også skal det ud, hvertfald efter min mening.
C1982

C1982

4 indlæg
Det med at han ikke har afsluttet det ret følelsesmæssigt er også det jeg tænker. 
Han har dog nu været inde og slette de billeder hvor hun/de er nøgene.
Hun bor i Spanien, så hendes tøj skal sendes dertil. 
Jeg synes bare godt at han kunne have sendt afsted nu. 
Vi har trods alt boet sammen i 7 måneder.  
Jeg har ikke billeder liggende af min eksmand medmindre mine børn er på billederne også.  
Lily-pie

Lily-pie

191 indlæg

Ja nemlig, jeg synes næsten godt du kan forvente at han sletter dem, men ja det er svært, for man vil heller ikke være en krævende bitchy kæreste som virker jaloux, men samtidig synes jeg også du kan forvente at han respekterer dine følelser, den er lidt svær. 

vedrørende tøjet, kunne du et eller andet med at spørge om du skal hjælpe ham med at få det sendt..? Noget alla "skat, jeg skal alligevel hen og sende (et eller andet) skal jeg ikke tage tøjet med? " 

C1982

C1982

4 indlæg
  • Skrevet
Hej Lily-pie.

Du har ret jeg vil ikke virke som en bitch men samtidig mener jeg heller ikke at jeg skal gå rundt med den følelse af at han ikke har afsluttet det ordentligt med hende.

Det skal lige siges at min kæreste og jeg mødtes på vores arbejde.  Så jeg har kendt ham i 2 år.

Og vi er en primær kvinde arbejdsplads. 

Så da han engang fortalte at hans ekskæreste var 24 og han var 46 var vi på mange måder rystet.

Det var noget der blev talt meget om i krogene men også sagt til ham. 

Mest om han ikke selv synes det var lidt sært. 

Og bevares jeg har da også været sammen med en på 29 men synes jeg alligevel var for ungt til mig og jeg er 38. 

Jeg kan godt se at man engang imellem kan have brug for at se at man stadig er attraktiv over for dem der er yngre end sig selv.  

Og måske er jeg lidt en bitch men, jeg har heller ikke brug for at når vi snakker aldre at det bliver bragt op at jeg er 15 år ældre end hun var, jeg siger heller ikke til ham, ja ja men jeg kunne også have valgt at være sammen med ham på 29  i stedet for ham på 47.

Nu går vi på sommerferie og jeg sagt at den altan skal ryddes op mens vi har ferie, så der skal kufferter enten sendes eller smides ud. 

Så håber jeg at han forstår det.  

Han har friet til mig men jeg har sagt at der lige nogle ting der skal være I orden inden vi bliver gift. 

Det synes jeg er fair eller er det bare mig? 

Hilsen C1982
1987-male

1987-male

3103 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
"Hun bor i Spanien, så hendes tøj skal sendes dertil." Hvis hun ikke selv har bedt om at få det tilsendt eller selv har hentet det, så skal du ikke en gang spørge ham om, om du må smide det ud, og slet ikke hvorvidt han gider at sende det. Konsekvens i parforhold starter her. Smid det ud, (i en container hvor de sender det til afrika) men sig at du har smidt det ud i en affaldscontainer, så han mærker konsekvens. Næste gang han ikke makker ret, så ved han at der er konsekvens og får kørt bilen til syn, vasket vinduer eller hvad det nu er du skal bruge din tid på at overtale ham til. Det er heeeeeelt ud i hampen at du prøver at overtale ham til om han ikke nok vil finde en måde at få afleveret en gammel eks' tøj til hende. Det svarer til at vi var sammen og jeg ville prøve at overtale dig til om det ikke er ok, at min eks kom på besøg og vi havde lidt... trøstesex fordi hun savnede mig. Min lamme argumentation: "altså, jeg kan godt forstå dig, du behøver ikke sidde i samme værelse, men kan du ikke bare være over i køkkenet så?" "Jo... men vi er jo hurtigt færdige, og så går vi ud sammen bagefter til den cafe du hele tiden har snakket om!". Hvad ville du gøre der? Præcist! Først svare mig "hvad er det for noget pis at skrive" fordi jeg allerede har overtrådt dine grænser og dernæst tænke over hvad præcist du ville have gjort hvis dette scenarie var virkeligt. Og jeg kan love dig for at din svar ville komme prompte: "En gang til med sådan en ide, så er det slut". Du skal ikke en gang argumentere over for mig, du skal bare være konsekvent. Og jeg skal da ikke have lov til at argumente hvorfor hun skulle komme på besøg og at hun savner mig osv osv... Det samme her. I skal ikke en gang være i diskussionen, du skal bare handle så han fatter det for jo mere du taaaaaler om det, jo mindre fatter han. Jeg er ked af at sige det, men at i allerede er på det punkt at han ikke har smidt det ud/givet til hende/doneret det what ever så er der noget galt. Ikke at han har interesse i hende, og at det var det der var min bekymring, den gider jeg ikke en gang til tænke på, det er en helt anden sag, og den nægter jeg at forholde mig til sålænge der er det faktum at han ikke har gjort noget med det tøj. Nøjj, hvor jeg nogle gange bare ikke kan klare mænd der ikke kan nosse sig sammen og gøre de mest simple ting, "fair nok" at vi skuffer jer på andre områder, men her, come on, den skal jo bare sparkes ind, målet er tomt, stadionet er tomt, em er ovre. Der er kun ham og en bold der ligger på målstregen og han kan ikke gå hen til den og sparke den ind. Come on piger, i skal være meget hårdere her, hvorfor er det kun mig der siger konsekvens, der skal jo være 15-20 svar før/efter mit indlæg her, hvor alle skriver konsekvens. Vi har haft maaange komplicerede tråde herinde sammen, men den her, der er der kun een rigtig ting hun kan gøre, ud med det tøj, så det kan gå ind hos ham, at det betyder noget for hende, at "hun" er væk. Tager jeg virkelig så meget fejl i min "skråsikkerhed" her?