1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Er han det værd

Er han det værd

catwoman12

catwoman12

3 indlæg
  • Skrevet

Hejsa 

Jeg står i en meget kompliceret situation. 

Det er sådan, at i mit første år på gymnasiet (bliver student i næste uge) havde jeg et erotisk forhold til min lærer. Han blev fyret og vi har ikke set hinanden siden, fordi han flyttede langt væk - som i over 300km væk. Dog gjorde han mig gravid sidste gang vi sås, og han ved alt om graviditeten og støttede mig i mine valg. (Det endte med en spontan abort). Vi har efterfølgende haft on and off kontakt, som har været meget overfladisk, indtil for nogle måneder siden, hvor vi begyndte at skrive mere sammen. Vi har skrevet meget om dengang vi var "sammen" og at vi gerne vil ses igen.

Jeg har lige haft fødselsdag, hvor han ikke skrev tillykke til mig, hvilket er fair nok. Problemet er bare at en af mine klassekammerater/tidligere veninde har fødselsdag 5 dage efter mig, og han har åbentbart skrevet tillykke til hende. Hun har en kæreste og er derfor ikke interesseret i ham. Vi skrev så sent som for 4 dage siden om at han ville tage til min by for at vi kunne ses, og så han kun fejre min fødselsdag og at jeg bliver student. Vi blev enige om at mødes, også fordi jeg udviklede følelser for ham allerede dengang og de er ikke forsvundet trods den lange tid der er gået, hvor vi ikke har set hinanden. 

Han skrev så 2 dage efter aftalen, at han ikke kunne alligevel. Føler lidt at han enten leger med mine følelser, eller også er det fordi han rent faktisk ikke kan, hvilket jo kan ske. Men ved ikke om jeg skal gå med på en ny aftale, hvis han ikke engang gider skrive tillykke på min fødselsdag men gør det til en anden tidligere elev, når de ikke har haft noget sammen. 

Samtidig er han begyndt at dele mange private ting med mig, som jeg ved han ikke deler med andre (i hvert fald fra min klasse eller skolen generelt) og skriver ting som folk der har noget seriøst skriver til hinanden. Er bange for at han leger med mig og bruger mig som tidsfordriv eller om han faktisk vil noget seriøst.

Det skal lige siges at vi jo er to vidt forskellige steder i livet, og selvom jeg har følelser for ham, så er jeg ikke interesseret i at indgå i et kæresteforhold med ham. Vil mest bare have en fast bolleven også fordi han er en af dem der kender mig bedst, så er meget tryg hos ham. 

Er det bare en petitesse at han skriver med nogle af de andre piger fra min klasse eller skal jeg konfrontere ham med det? Der har bare været mange røde flag gennem tiden, men hvis det også bare skal være uforpligtende sex, så kan jeg vel ikke tillade mig, at snage i hans beskeder til andre.

Er meget i tvivl om jeg skal fortsætte med ham eller om jeg skal stoppe kontakten helt. Og hvis jeg skal stoppe, hvordan jeg så siger det, uden det bliver skænderi og hvor jeg også får uddybet mine grunde?

Hilsen den meget fortvivlede og frustrerede

1987-male

1987-male

3103 indlæg
  • Skrevet
1) Hvis han skriver med andre piger på den måde, og det er endda så grænseoverskriddende at det er lærer-elev forhold, så er det ikke kun dig han vil have sex med. Jeg er 33 selv, lad os sige at jeg var lærer. Lad os sige at jeg fandt en pige på 18-19 tiltrækkende. Lad os sige at hun var en af mine elever. Fint, så langt så godt. Hvis jeg virkelig virkelig ville hende, så havde jeg nok brudt lærer-elev grænsen og skrevet til hende på den private måde, men aldrig skrive til andre og da slet ikke ønske de andre tillykke med fødselsdagen. Det er langt nok ude at man indleder et forhold til en af sine elever, men hvis man også skriver sammen med flere på den måde der hvilket et tydeligt, så er der noget helt galt. Så er det ikke dig han vil, så er det sex med unge piger. Og contrast eller andre brugere herinde, nej han skal ikke meldes til politiet rooooo på eller hvad i nu sidder og tænker. Kan vi ikke lige forholde os til den følelsesmæssige sag først inden vi skyder de tunge kanoner af sted? Og ja, jeg kan sagtens forstå at mange bliver foraget over det læste, det er jeg også selv, men jeg vælger bare at have fokus på hvad trådstarter spørger om i første omgang.

2) Nu har vi afklaret at det ikke er dig han vil, men unge piger. Sorry hvis det gør ondt. Nogen må jo skrive det og jeg kan kun finde ud af at skrive direkte det meste af tiden :) Dine handlinger: Lad ham være. Du vil gerne have at det kun er dig han har sex med eller forsøger at have sex med, men det er ikke tilfældet. Ergo, han er ikke den rigtige for dig.

3) Om han kan lide dig? Det kan han godt. Bare fordi han også kan lide en masse andre piger fra din klasse, betyder det ikke at han ikke kan lide dig. Jeg ved godt, at det ikke rykker noget som helst at jeg skriver det, fordi punkt 2 og 3 er selvmodsigende i dine øjne. Han kan ikke både lide dig og lide en masse andre også som han forsøger noget med. Og ja, jeg ved godt, at det er meget ufølsomt og sikkert upassende skrevet, men kald det kognitiv dissonans. Du vil aldrig kunne komme i nærheden af at forstå hvordan det er at være mand, ligesom jeg aldrig vil ku fatte hvad i føler når i siger "the one and only" og så er det kun ham i vil have hele livet. For os giver det bare ikke mening. Du kan være nummer 1 på alle planer hos ham, personlighed, udseende, alt mellem himmel og jord, men den han også skriver tillykke til, er også nummer 1. Det der dog adskiller os mænd fra hinanden, adskiller fårene fra bukkende om du vil, er, at der er nogle af os, der er bevidste om disse dybeste strukturer hos os og er i stand til at forkaste den (tilsyneladende?) indre nødvendighed om "flere/mere" og (erkende??) den som illusion. Og først der kan han sige til sig selv, ja, den dybteliggende proces er der, men jeg er ikke tvunget til at lade den komme til udtryk og dropper dermed skriveriet med den anden pige og skriver kun til dig. At gå fra A til B her er meeeeget svært og han er desværre ikke der, at han kan gøre det og du kan ikke flytte noget hos ham, desværre. Derfor er min konklusion, at du skal lade det hele ligge og bare lade være med at svare ham. Ikke fordi han ikke vil dig, men fordi han ikke er i stand til at erkende værdien af det han har, altså dig. Og når han ikke kan erkende det, så har du ikke andet valg end at lade det hele ligge, desværre. 
catwoman12

catwoman12

3 indlæg
Kan sige at så meget, at han også er 33. Jeg ved, at han og de andre piger fra min klasse, ikke er indgået dybere samtaler med hinanden. Du har nok ret i, at det ikke er mig specifikt han er interesseret i, men derimod unge piger. Men samtidig skriver han tit, at han tænker tilbage på da vi var sammen, og alt hvad han gjorde ved mig, og at han vil gøre det igen. Her er jeg også i tvivl om det er mig eller om det det bare er et behov/fantasi om at være sammen med unge piger han har. 

Han skriver også at han er jaloux på de fyre jeg har kontakt med (selvom det bare er mine venner) fordi han vil have mig for sig selv. Dette synes jeg er lidt mærkeligt, når han selv "spiller på flere heste".

På den ene side har jeg lyst til at se ham igen og få snakket ud om alt det her, eller at skrive til ham og konfrontere ham med det jeg ved, men uden at det fører til krig eller uvenskab for det er ikke min intension, at lukke den som uvenner, men neutralt.

1987-male

1987-male

3103 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
"Men samtidig skriver han tit, at han tænker tilbage på da vi var sammen, og alt hvad han gjorde ved mig, og at han vil gøre det igen." Han gør det da gerne igen, det skal du ikke være i tvivl om. Men han gør det også gerne med andre, det er max upassende at skrive tilykke med fødselsdagen i sådan en lærer-elev relation til unge piger der er hans... elever :O "Han skriver også at han er jaloux på de fyre jeg har kontakt med". Det tror jeg gerne på at han er, kunne du læse hans verden som en åben bog, var han gerne sammen med 4-5 piger uden at de måtte have noget kørende med andre fyre. Det her er jo ikke anderledes end de mænd/fyre ude i den sportslige verden ala Tiger Woods & Ryan Giggs der har 4-5 "heste at spille på" men er meget jaloux hvis disse 4-5 piger pludselig interesserer sig for andre fyre og så er der ballade. Så stiger ens ego altså en lige lidt for meget til hovedet og så går det galt som det gjorde med Tiger Woods m.m. og andre fordi man er helt væk i "mig, mig, mig". Du får ikke noget ud af at konfrontere ham med det, han nedtoner det bare. Hvad ville du selv gøre hvis du var hans advokat/bedste ven osv osv der skulle hjælpe ham med at beholde dig, du ville også lave en Bill Clinton "I did not..." og så sige at du intet og absolut intet ville med de sms'er med de andre piger. Så du kender alle svarene i forvejen, hvad han ville svare. Bare sæt dig ind i stedet som hans rådgiver hvis mission er at beholde dig, så har du alle svarene hvad han vil skrive til dig. Så du har kun to muligheder, "knald på" og accepter at der er, og vil altid være andre piger i billedet eller slip ham. En tredje mulighed er også at spørge dig selv, hvorfor du vil have en på 33 og så få "løst" det issue. Vi er bare et andet sted i vores liv, det kan godt være jeg finder dig spændende i en kort periode, vi har fantastisk sex, men det stopper jo et par måneder efter for man kan bare mærke at man mangler noget, lige meget hvordan du er. Man har sgu bare brug for denne der dybe samtale en gang imellem, også hvis det bare er sex. Og ja, en pige på 18-19 kan sagtens føre en dyb samtale, det er ikke det, men du kan jo ikke relatere til en verden hvor jeg havde flere venner i 1.G. der ikke havde en mobiltelefon og vi havde det sgu godt :D :D Og når vi skulle på nettet, så gik vi på bib efter gymnasiet og samledes foran een computer for at downloade en mp3 fil fra musikgruppen red hot chili peppers og de af os der havde en mobil, fik filen på 5.37 MB på vores nokia mobiler der havde plads til 32 MB og så i gym, i frikvateret så gik vi udenfor på en af bænkene og så hørte vi sangen og følte os som verdensmestre fordi vi ku høre den sådan :)) En kvinde på 40 kan køre samtalen videre over på kassettebånd og deres værdi, mens en pige på 19 nu ville tage sin mobil frem og tjekke sin snapchat fordi en veninde havde skrevet og dermed bogstaveligt talt miste helt pointen med samtalen... at vi var der for hinanden, mens vi talte sammen. Det har intet at gøre med dig, det er bare så du kan se kontrasten :) Og i forhold til sex, behovet er jo også anderledes, i starten er sex jo fantastisk, netop fordi du er 19 og man tænker jesus hun har en lækker krop, men med tiden finder man jo ud af, at sex handler om andet end det fysiske, man vil gerne have en kvinde der kan få en til at føle at man er intet værd og i den følelse mærke den anden side - den reelle følelse af udvikling og den reelle følelelse af identitet for "hvad" er det der føler at man er intet værd og er den følelse ægte? Altså lidt ligesom når jeg med drengene efter at have vundet vores seneste 10 kampe møder et superhold i fodbold og vi taber 0-7. Så føler man, at det kan godt være, at man kan skrive et fint indlæg på woman på et svært område, det kan godt være at alt i ens liv kører og man føler at man kan alt, men når man møder noget der er så langt "stærkere" end en selv, så erkender man at ens udvikling faktisk først lige er begyndt, også når man er 33. På samme måde som at man lige troede at efter 3000+ indlæg på woman så var man tæt på slutningen af ens udvikling i denne sfære, men det viste sig, at man havde ikke en gang nærmet sig starten. Og den følelse, den er uerstattelig, når man er seksuelt sammen med en kvinde på 40 fx. Og derfor kan du netop spørge dig selv, hvad du vil med en på 33, hvis behov er anderledes. Men det er et lille sidespring :)