1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Forelsket i kollega

Forelsket i kollega

Misstique

Misstique

1 indlæg
  • Skrevet

Hej alle
jeg har en kæmpe crush på en kollega som er 15 år ældre end mig. Han er overlæge og jeg er sygeplejerske. 

han flirter med mig og prøver at få øjenkontakt med mig på arbejde. Han er single, ung af sind og en frisk mand i en alder af 55. 

Få dage efter jeg fornemmede han har et godt øje til mig sender han en ven anmodning på Facebook. Det er tre dage siden. Det skal siges jeg ik i tvivl om han synes om mig, tro mig det ik bar et gæt.

men han skriver ikke, jeg er ved at blive sindssyg. Ville nærmest ønske han ikke havde addet mig. For nu tænker jeg hele tiden på ham. Jeg tør ikke selv starte med at skrive til ham. Han er ikke typen der adder alle på fb. Han er kun med fælles venner med 15 andre på mit job og vi er 85.

mine venner siger til mig det er me too tider og at jeg skal give det tid. Og lade ham arbejde for det. Han er nu gået på ferie fra job så ser ham ikke de næste par uger. Jeg ved ikke om han ikke skriver til mig fordi han ik er interesseret eller fordi han ik er sikker på mig endnu til at tage initiativ. Når man er kollegaer skal det vel gøres med omtanke . og det er vel stadig lidt tabu med 15 års alders forskel. Og især på en arbejdsplads. 

Føler ikke jeg har tålmodighed til at se tingene an da jeg tænker på ham så meget. Men vil heller ik starte samtalen, arghhhh . 

hvad synes i om det hele ? 

culpa

culpa

689 indlæg
  • Skrevet
Generelt synes jeg at man skal holde sig helt fra at date nogen som man arbejder sammen med, med mindre man er villig til at skifte job. Man ved aldrig hvordan det ender, og for professionalismen skyld burde man holde arbejdet separat fra sit privatliv. 
1987-male

1987-male

3103 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Start samtalen. Jeg forstår bare ikke de her indlæg :)) Jeg har prøvet at spørge ind til det, men i skriver en lang smørre om at i ikke vil føle jer desperate, ikke vil blive set som desperate ikke føle at nogen ser på jer sådan og sådan osv osv om det så er ham eller en anden der vil se på jer på en bestemt måde. Helt ærligt, jeg kan stå nøgen på rådhuspladsen nytårsaften hvis du gerne vil have det bare for at vise dig at det er totalt ligegyldigt hvad andre vil tænke om det du gør. Vil du have ham, skriv. Får du en afvisning, kom videre og tænk ikke mere på det. the shortest distance between two points is a straight line. Jeg kan også sige det med følelser, hvis det giver bedre mening så det ikke bare er logik på logik: https://www.youtube.com/watch?v=WGevwNaBTOU Og ja ja ja jeg ved godt man skal pakke de her indlæg ind og skrive jamen jamen, kan du så ikke, men hvad hvis han... i stedet for at jeg bare skriver "spyt igennem" og tænk ik over hvor klatten rammer. Eller hvem der nu ser hvordan du spytter igennem og hvad de tænker. Måske derfor kvinder elsker den scene. I dont see the fun thing, den er jo mere tragisk at du ikke bare kan være dig selv, lyst til at skrive, skriv.  Nogle gange i livet handler det om at tage eeet simpelt skridt. Og med mænd er det endnu lettere - vi er meget simple: er vi interesserede, snakker vi om hvad som helst og skal nok finde en måde at holde samtalen kørende på indtil vi er kommet fra a til b, dvs. fået dig. (Læs den linje <---- igen; 80% af alle indlægge herinde handler om netop dette, "vil han mig ikke mere fordi han ikke skriver så meget som før?". Jo. Han ER bare kommet fra A til B og behøver dermed IKKE at skrive så meget mere med dig) Så får du også den med hvis det fører til noget og i er sammen og du får det spørgsmål i hovedet nu. Nå, men der er i ikke endnu. Vi er ved pølsebrød. Så skriv pølsebrød i den besked. Det vil være det samme som hvis du skrev "hej, jeg har længe gået og tænkt på om..." Begge dele fører samme sted hen og giver præcis det samme resultat. Er han interesseret, svarer han. Er han meget interesseret, siger han ja til at mødes ude i byen. Du tænker som en kvinde. Du tænker at hvis jeg skulle invitere dig ud, så skulle jeg skrive alt det rigtige og snakke om alle de rigtige ting inden jeg inviterede dig ud og derfor presser du dig selv til at tænke "alle de rigtige ting" du kan skrive nu. Lad det ligge. Det er min hovedpine. Ikke din. Jeg er mand. Jeg skal tænke på hvordan man skriver den slags formuleringer. Du skal ikke. Du kan skrive pølsebrød, tysk snitzel eller kender du den nye cafe bim bam inde i byen. It does not matter. Nyd dog at du er kvinde her og ikke skal tænke kreativt. Til pølsebrød skriver han "hvad" og så skriver du "er sulten" han skriver "får vi ikke nok mad ind på afdelingen da smiley smiley". 10 beskeder senere, du skriver: har du lyst til at drikke en kop kaffe ude i byen fredag? (og her hamrer dit hjerte, ja, jeg ved det, ja, du er selv sygeplejeske, du kan sikkert fortælle mig hvor mange gange det slår i minutet hos dig mens du venter på hvad han svarer der, men det ændrer jo ikke ved at det er irellevant her, hvor mange gange dit hjerte slår i minuttet ligesom alt din overtænkning er totalt irellevant om hele situationen, lad katie ericson ligge på hylden, den lidende patient er blevet rask, der er ikke brug for at overtænke omkring ham mere, du skal bare ringe efter en taxa til ham, eeeen beslutning, eeet opkald, eeen besked.... Så, nu har jeg sagt det på 54 mest kreative måder her for jeg ved een fanger dig og den her sætter sig fast: du bliver nødt til at lade ham svare med ja/nej til kaffe ude i byen og komme videre) Giv den gas held og lykke! Er det virkelig SÅ slemt, skal jeg nok skrive et woman.dk svar med "tror du ikke at han føler at..." og "måske skulle du bare vente og...". Men jeg ville hellere have at du skrev tak, har skrevet, han har sagt at han ikke har lyst til at mødes ude i byen eller at han har sagt ja og vi har allerede drukket en kop kaffe sammen nu. Feeedt. Videre til næste indlæg, it's just that simple :) Og håber at du har det ok med min tone, sådan så vi ikke skal tage den, det er skrevet meget positivt det hele, bare ekstremt hurtigt :)