1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Gå eller blive?

Gå eller blive?

villavillakulla

villavillakulla

38 indlæg
  • Skrevet

Hej alle,

Jeg skriver til jer, da jeg har brug for råd af en/flere, som ikke er præget af kendskab til min kæreste og jeg. Vi har været sammen i mange år, siden vi begge var først i tyverne og havde et godt forhold det første års tid. Min kæreste er opvokset i en misbrugsfamilie, hvor både far og mor tog stoffer/drak alkohol, og han har selv idag, mange problemer med hans temperament/personlighed når han er fuld. Det sidste års tid, har har han ikke drukket, da han godt er klar over hans problem (han bliver aggressiv, grim i munden og har tendens til at være sammen med andre piger), men er nu startet med at drikke alkohol igen. Yderligere har han et voldsomt forbrug af snus, som jo egentlig ikke er et problem, men bekymrer mig. Han vågner flere gange om natten for at tage det, og kan ikke tage ud af huset, uden at have en pakke på sig, da han ellers bliver ubehagelig. Nå. Men vores problemer startede, da han efter et års forhold er mig utro (planlagt) med en pige han havde set lidt på en ferie før mig. De havde skrevet ugen op til episoden, og var så seksuelt sammen en aften i byen. Alt dette var planlagt og han kom ikke selv hjem og fortalte det, men jeg skulle i stedet selv opdage det, da der tikkede en sms ind på hans mobil hvor der stod: "var det i aften du ville skrive?" (mobilen lå lige foran os begge på sofabodet). Jeg blev fuldstændig ulykkelig, da jeg jo troede, at han slet ikke kunne finde på det, men det kunne han så. Herfra ændrede vores forhold sig fuldstændigt. Han var ulykkelig og jeg var ulykkelig. Men jeg vælger at tilgive ham og komme videre, da jeg jo egentlig synes vores forhold var godt før episoden. Men efter denne episode, begyndte han at vise andre sider af sig selv. Han drak ofte alt for meget når han var i byen, han løj meget om selv de mindste ting, og når vi skændtes, kaldte han mig så mange grimme ting. Sådan fortsatte det i perioder, og synes her jeg kunne se hans far i ham når han var fuld. Jeg fik at vide af en fælles ven, at han når de var i byen, kun fokuserede på at "få noget", og en anden bekendt fortalte mig, at han var kendt som byens kussetyv når han var fuld. Alt dette kom bag på mig, og så alligevel ikke. Vi har sidenhen haft et meget turbulent forhold, men også et godt forhold, hvor vi har samme fremtidsdrømme, interesser mm. Men på et tidspunkt blev alt for meget, og jeg vælger at gå fra ham, da jeg ser nogle beskeder mellem ham og en studieveninde (indikerede ikke utroskab, men var upassende). Vi er så herfra fra hinanden i 3 mdr, og vælger at gå tilbage til ham, da jeg følte mig så ensom og fortabt.. Savnede alt det vi havde sammen og det samme gjorde han. Men allerede 3 mdr efter begynder tingene at gå tilbage til før. Pigen han var sammen med mens vi var fra hinanden, viste sig at blive et gentagende problem. Hun skrev til ham og han svarede tilbage. Jeg havde flere diskussioner med ham omkring hende, og at jeg ønskede han cuttede al kontakt til hende. Hvilket han gjorde. Men 4 mdr senere, vælger han så at være sammen med hende til en fest, hvor de tog på hotel. Jeg finder igen selv ud af det, da jeg havde en utrolig dårlig mavefornemmelse. Og han fortæller så her, at ja, han havde været mig utro igen. Dog ikke kun med hende, men også kysset med en anden pige den aften. Her væltede min verden. Jeg troede lige, at vi endelig skulle have det godt, stifte familie, bygge hus osv, og så gør han sådan noget igen. Det er nu et år siden, og jeg har sidenhen haft svært ved at komme videre. Jeg kan simpelthen ikke glemme det, og hver gang han bliver sur og vi diskuterer, bliver han meget aggressiv (verbalt), hvor han kalder mig alle de grimme ting igen, og siger her at jeg er et meget dårligt menneske og at jeg er uintelligent. Men udover mine tanker, hændelserne og alt det andet, så elsker jeg ham jo. Men jeg er så bange for at blive holdt for nar, og er bange for, om jeg bare går og venter på, at han er mig utro igen? Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, og ved måske godt, at jeg fortjener bedre, for det gør jeg. Men har så svært ved at finde ud af, hvad der er det rigtige for MIG. Håber i kan hjælpe, eller bare komme med nogle andre perspektiver, og som ingen følelser har for denne mand. KH den fortvivlede.

1987-male

1987-male

3039 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Altså mit perspektiv er meget simpelt: 1) Wtf. 2) Wtf. 3) WTF?! Jeg har vel svaret på 2000+ indlæg herinde men aldrig rated en mand, men her kan jeg ikke lade være, ud af de 1500 andre mænd så er han i top 10... fra den bagerste ende. Sorry! Men det er en no brainer hos mig: Det der det fortjener du ikke. 1) Han er utro i det omfang at det er en sport hos ham, normalt snakker vi her om, åh nej, han var utro, kan hun tilgive ja nej - men her, kan vi snakke om serieutroskab WOW! 2) Snus & Alkohol i ekstreme mængder - hvor langt er der herfra til vold når han er SÅ agressiv over for dig? 3) Hvorfor skal du kaldes grimme ting? Jeg mener, ja, der er altid to sider af samme sag, ja, jeg kender dig ikke, men der er ingen grund til at han kalder dig grimme ting igen og igen og igen - det tærrer på din psyke paaaaas nu på dig selv. Du er 30, du har et liv foran dig stadig, paaaaas nu på dig selv, der er ingen grund til at blive svinet til på denne måde igen og igen og igen, jeg har haft en chef der var sådan hvor man bliver svinet til alt hvad den kan trække, hver dag, men jeg fik penge for at være der, gode penge, og alligevel valgte jeg helbreddet først og stoppede. Jeg mener, jeg argumenterede gerne for denne her, hvis du fik material kompensation fordi han behandler dig sådan hele tiden, men for fanden da, du er her jo frivilligt. WHY? Hvorfor gør kvinder den slags mod sig selv? Jeg mener, jeg er ALDRIG et sted hvis jeg ikke kan lide at være der. ALDRIG. Om jeg så læser 5000 af den slags indlæg kommer jeg aldrig til at forstå jer. Er det fordi du håber på at noget ændrer sig? Kig på hans far. Se hvordan han er. Se hvordan deres forhold har været, er det sådan du ønsker jeres skal blive også? Nej. Så  fløjshandskerne på og bliv en dikatator i det forhold, det er det eneste den slags mænd forstår. Har haft lign kollegaer. Du skal være hårdere end ham eller skal du ikke være der. Opdrag det sv** undskyld mig, fordi forældrene ikke kunne, det skal ikke være en diskussion, ikke et skænderi, men en opdragelse på den hårde måde. "I dag, der går du ikke i byen. "Jamen..." Nej, i dag der går du IKKE i byen. Hvad har du i lommen? "Jamen, det er bare..." Kom her, stille og roligt, ingen grund til at gemme det for mig, vi har talt om det. Vi har talt om din afhængighed. Du må kun få en pakke om ugen, ellers bliver du syg i roen og det kan vi ikke have vel. "Nej..." Præcis, nu tager jeg den pakke, og så går du ud og morer dig med vennerne og er hjemme igen senest 01.59 hvor vi skal have sex. Pernille, Louise og Sara kan du godt glemme alt om. Jeg har snakket med ham fra diskoteket der styrer stedet, da han kender min ven der ejer grunden bag, så de skal nok holde øje med dig så du ikke laver dumheder, så ja, bare rolig det skal nok gå, og ja, jeg ved godt at din pik stikker ud i alle retninger når du ser Louise og Sarah sammen i deres nyindkøbte lårkorte partykjoler fra asos - men så må du huske hvad jeg har sagt til dig, jeg er ikke din mor. Det er ikke min opgave at rende rundt efter dig kl 03 om natten på alle århuses hoteller og tjekke efter på de øverste etager om du har bollet med Louise, Sarah eller dem begge. Jeg har ikke tænkt mig at lede efter nogen af jer tre. Det er dig selv der skal komme med en afvisning, OGSÅ hvis både Louise og Sarah vil. Og HVIS det skulle ske, hvilket jeg naturligvis ikke håber at det gør, men HVIS det skulle ske, så er det dig selv der skal komme med tilståelsen bagefter når du kommer hjem, uden at jeg skal trække den ud af dig, for som sagt, jeg er IKKE din mor. Det er dig og kun dig der vælger, hvad vi skal i det her forhold. Kan du have en rigtig god aften!" Så: Ind med diktatorrollen, ud med offerkvinden. Tag ham i no***rne og styr forholdet i den retning du vil have den til at gå. Og hvis du ikke kan eller vil, så er det ikke her du skal være. For det sidste der må ske er, at det skal køre sådan som det kører nu. Igen, DU fortjener det ikke. Mærk hele din krop, mærk dig selv, den skriger af smerte. Du har en sjæl i dig nærmest sendt direkte fra paradis, og du gør det her ved den? WHY? Se denne her, that's how you gonna talk, ingen voldsomme armbevægelser, ingen kasten med noget som helst efter nogen. Bare sig tingene som de er. Enten så følger han reglerne for et normalt forhold, eller har han ikke det skib (forhold) mere: https://www.youtube.com/watch?v=ojWbip26nQs Og ja, SORRY, at det kommer så brat ud, jeg er ikke et ondt menneske, giver dig gerne en mio roser så gls pakkeshops går ned i hele landet efter sådan en levering til dig, MEN det er bare så du forstår, jeg vil virkelig gerne at du skal have det godt, men den eneste måde at du kan få det godt her, er, at tale med hans stemme eller ikke at tale overhovedet og ikke være i det forhold. Der er ingen andre mellemveje, jeg ville ligesom dig med hele hjertet ønske at der var, men det er der ikke :// Er du OK efter det læste eller fik den for mange følelser og for lidt filter den her?
villavillakulla

villavillakulla

38 indlæg
  • Skrevet
Hej,
jeg er helt ok, dejligt med REN ærlighed. Det er nok sådan noget kvinder som jeg har brug for, specielt i sådan en situation.

Jeg forstår bare ikke helt hvad du mener, ift at skulle agere som mor for ham? Det tror jeg ikke vil hjælpe, måske i stedet gøre tingene værre og det får heller ikke min mistillid og usikkerhed til ham væk?
1987-male

1987-male

3039 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
"Det er nok sådan nogle kvinder som jeg har brug for" Jeg er en mand :-) 1987-MALE. Jeg valgte med vilje dette navn så der ikke skulle være nogen tvivl om afsenderen. Det med at agere mor - jeg mener bare, fortæl ham hvor skabet skal stå. Den slags mænd fatter det ikke på andre måder. Få pumpet noget testosteron ind i blodet så tænker du som en mand og fortæller ham på en passiv agressiv måde hvad han skal og ikke skal gøre i forholdet, ellers er du væk for good. Jeg kan også sige det på en anden måde: Hvis jeg skal score en kvinde, så skal jeg ikke snakke om 8 GB ram vs 16 GB ram inde i en Windows 10 maskine første gang jeg møder hende i baren. Det praler af. Men lige så snart jeg begynder at snakke om følelser, mennesker, hende, hende igen, hende en gang til, mig selv, oplevelser, udfordringer, fælles interesser, så nærmer vi os noget der kan blive en god date senere. Også hvis det rager mig 0.00% at hendes veninder er ude og rejse til Spanien, at hun ikke synes at den drink smager godt, og at kollegaen burde gå til psykolog fordi hun er alt for pågående over for hende. Det har 0.000 interesse, men det er den vej jeg SKAL gå hvis jeg skal føre hende fra A til B. Det samme med dig, du skal ikke snakke følelser, dig, dig igen, udfordringer, forventninger, irritationer osv osv - det praler af. Det rager ham 0.000. Han vil knalde flest muligt kvinder på kortest mulig tid. Med eller uden dig. Slut. Så: Snak om konsekvens. Hvis han gør A. så gør du B. Så ved han det. Det er det eneste der virker her. Og din egen usikkerhed og mistillid til ham - det kan jo ikke blive værre i forvejen, så noget må du forsøge - og så er det jeg siger - prøv at komme ind i det toneleje som jeg har skrevet i indlægget ovenover så han bliver "skræmt" af din faste og lettere maskuline personlighed og dermed retter ind. Du er sikkert en fantastisk kvinde til en mand der behandler dig orgentligt, men nu er du sammen med ham og han behandler dig IKKE orgentligt, dvs. skal han behandle dig orgentligt, må du hen og "turn the tables around" og sætte dig på dagsordenen for det forhold og styr det med hård hånd og se ham som en lille teenagedreng der ikke kan styre sig når han ser alt det slik i supermarkedet på nederste hylde som han faktisk kan nå. Hvad ville du gøre som storsøster, som mor? Du ville ikke sige "det er altså ikke godt for dig med alt det slik". Joooooo!! Eller: Fuuuuck diiig det skal du ikke bestemme!! Gååå! Hvad ville du så sige til den dreng? Det samme skal du sige til ham. "Ok, jeg kører nu, så må du selv finde hjem efter at du er kommet igennem køen, vi ses" Og når han kommer grædende løbende hen til bilen, mooor moor, så kører du stadig. Og når han har stået i regnvejret efter lukketid i et par timer og grædt, så kan det være der sker noget mellem ørene, bare lidt og han finder ud af, at det betyder faktisk noget for dig, at han tager med hjem nu og ikke bliver i butikken (baren med Louise og Sarah) selvom han kan nå alt på den nederste hylde. Turn the tables around ellers bliver den lille møgunge til et monster - det er simpel børneopdragelse, og han er ikke ældre end 15 rent mentalt så gå ud fra det.
Zerphine

Zerphine

5 indlæg
  • Skrevet
De problematikker som du beskriver kender jeg kun alt for godt til, min eks mand var mig ofte utro, løj utrolig meget og stillede mig i et dårligt lys foran venner og familie som ikke havde nogen grund til ikke at stole på de ting han sagde, ind til den dag han forsøgte at kvæle mig foran vores søn. Han kom selv fra en misbrugsfamilie, men havde ikke selv et misbrug. Mit råd er ikke at lade det eksalerer til det stadie hvor mit forliste ægteskab nåede til, men at komme væk. 
Hvis du oprigtigt ønsker et uvildigt syn på din situation så fandt jeg denne artikel som måske kan hjælpe dig med at kaste lidt lys over din situation. 

https://www.synskonline.dk/spirituelle-historier/clairvoyance-pris/
villavillakulla

villavillakulla

38 indlæg
  • Skrevet

Hej igen,
jeg hører hvad i siger! 

Han tog væk tirsdag for at besøge sin bror nogle dage.. og sådan at vi kunne få noget luft og tænke igennem. Jeg har igen haft en underlig mavefornemmelse, og tjekker idag hans mail, hvor jeg ser at han har hentet Snapchat tirsdag aften og ændret kodeord. Siden hans sidste utroskab, har han ikke haft Snapchat, da det er der han kommunikererede med pigen han var sammen med og nu har han hentet det, samme aften han tog hjemmefra??

culpa

culpa

677 indlæg
Hvor meget synes du selv, at du skal finde dig i før nok er nok? 
villavillakulla

villavillakulla

38 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Deleted
villavillakulla

villavillakulla

38 indlæg
  • Skrevet

Hej igen, jeg er simpelthen nødt til lige at lufte dette også.

Jeg har fundet ud af, at han har tilføjet snapbrugere, som sælger sig selv gennem videoer og billeder (nøgne), og at disse brugere er blevet tilføjet af ham mens vi har været sammen (nu eller tidligere). 

Pt er vi igang med at snakke om hvorvidt vi skal blive sammen, eller ikke. Undervejs bliver jeg ved med at finde ting, som ovenstående, men konfronterer ham ikke med det, da jeg simpelthen er "bange" for udfaldet. Selvom han gør alt dette mod mig, så er der et eller andet der holder mig fast. Har i nogle råd til, hvordan jeg omstiller mig selv til at tænke, at jeg er nødt til at komme ud af forholdet?

Dandelion

Dandelion

119 indlæg
  • Skrevet

Kære Trådstarter. 

En af de ting som sprang mig i øjnene, var at du skrev: "vælger at gå tilbage til ham, da jeg følte mig så ensom og fortabt”

Du bliver nødt til at mærke efter hos dig selv og finde ud af hvorfor den følelse opstår. Hvad kan være grunden til at du føler dig fortabt. Prøv at skriv ned de gange du har følt dig ensom og fortabt, hvilke situationer påvirkede de følelser og hvordan håndtere du det? Kunne du være i det eller kontaktede du straks din kæreste for at komme af med dem?

Når du har fundet ud af hvad dine følelser af ensomhed og af at være fortabt skyldes kan du også lettere starte næste fase med at lære at håndtere dem, og bryde de mønstre der gør at evt. påvirker dem.

Derudover vil jeg råde dig til at gå fra din kæreste. Du er godt klar over at han ikke behandler dig godt. I er blevet hinandens tryghedspuder. Du kommer tilbage til ham for at undgå de negative følelser og han kommer til dig, fordi du er hende backuppen der er der efter de andre piger, som han altid kan gå tilbage til. Slå op med ham, blokere ham fra alt så du ikke blive fristet til at kontakte ham, og arbejd med dine følelser. Få evt. en god ven/familiemedlem til at være hos dig, og snak sammen.

Håber det kunne hjælpe : )

Seneste tråde