1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Gå eller blive?

Gå eller blive?

culpa

culpa

677 indlæg
Du må jo bare gøre op med dig selv, om du har tænkt dig at være en mands dørmåtte resten af dit liv. Han kommer aldrig til at ændre sig. 
Alibalibi

Alibalibi

52 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Jeg har kun skimmet tråden, men får lyst til at skrive, fordi jeg også hæftede mig ved det med, at du føler dig ensom og fortabt uden din ekskæreste. Jeg har selv været i et on and off forhold, der var ikke utroskab, men min eks behandlede mig skidt - talte nedladende og kommanderende til mig, overskred mine grænser osv. Det var altid mig, der gik og kom tilbage. I starten gjorde jeg det, fordi jeg troede, at jeg var forelsket i ham og at vi kunne fikse vores problemer/jeg kunne leve med den måde han var på.

Senere blev jeg klar over, at jeg netop kun gik tilbage på grund af den følelse af ensomhed og for mig har det været verdens værste grund til at gå tilbage. Det jeg opdagede var, at det der kunne trigge min ensomhed er, hvis jeg skriver til veninder og der går længe inden de svarer eller hvis de ikke kan den dag jeg gerne vil ses. Eller hvis jeg skal møde nye mennesker (for eksempel på et kursus eller en fritidsinteresse) og jeg føler mig lidt udenfor (jeg har en smule socialangst). Så kommer følelsen af "det er også kun min eks, der kan lide mig eller vil være sammen med mig" og det har flere gange fået mig til at gå tilbage til ham.

Sidste gang fik jeg det virkelig skidt, og jeg har opdaget, at det er den anden vej rundt, at jeg faktisk får mindre overskud til at være sammen med venner eller møde nye mennesker, når jeg er sammen med min eks og skal forholde mig til alle vores problemer eller er helt nedbrudt af hans dårlige behandling. 

Som Dandelion skriver gælder det om at prøve at finde ud af, hvornår du får de følelser, men også at være til stede i dem du bliver så stolt af dig selv, når du oplever, at du faktisk kan komme igennem dem UDEN din eks. Jeg er begyndt at sige til mig selv, at jeg hellere vil være ensom (det er jo ikke 24/7 man føler det) end at jeg vil have min eks' dårlige selskab. Og så har jeg skrevet ned hvilke gode ting og personer, jeg har i mit liv, så jeg kan se, at der er andre end min eks, der holder af mig og at jeg kan få et godt liv uden ham.

Det var noget af en smøre, men jeg håber, at du kan bruge det til noget. 
Ella-bff5297530

Ella-bff5297530

32 indlæg
  • Skrevet
GÅ!
villavillakulla

villavillakulla

38 indlæg
  • Skrevet

Hej igen alle sammen,

Jeg er så splittet mellem mine følelser og holdning til det hele. Jeg ved jo godt hvad der er bedst for mig på længere sigt (tror jeg), men jeg kan simpelthen ikke overskue udfaldet. Kommer jeg til at fortryde det? Vil han ændre sig? Tankerne som siger: "Jamen vi har det jo godt sammen når vi har det godt".. Hvordan er det muligt, for en som mig, som ellers i min hverdag er meget selvstændig, tjener mine egne penge, har gode relationer, en super uddannelse og et godt job, ikke at kunne finde den rigtige løsning for MIG, og så fuldføre den? For jeg venter jo i bund og grund bare på, at han igen er mig utro, eller at respekten forsvinder endnu mere..

Jeg ved også her, at jeg holder utroligt meget fast i hans udseende. Han er en meget veltrænet fyr, høj, charmerende og (veludrustet også).. Men som min far engang fortalte mig - kroppen falmer, det gør personligheden ikke.

Dandelion

Dandelion

119 indlæg
  • Skrevet
"vil han ændre sig?" 
"jeg venter bare jo i bund og grund bare på at han igen er mig tro eller at repekten forsvinder endnu mere.." 

Der har du selv svaret. Du ved godt at han ikke ændre sig. Alle disse ting er undskyldninger for at blive i sikkerhedszonen, det kendte for ikke at 
træde ud i det ukendte og mærke dine følelser af at være fortabt og ensom. Prøv at vend den om: hvis en af dine tætte veninder levede med sådan et forhold hvad vil du så råde hende til? Vil du råde hende til at blive hos fyren bare på grund af hans udseende selvom han er hende utro og ikke har repekt for hende eller vil du råde hende til ikke at finde sig i mere og gå? 
Alibalibi

Alibalibi

52 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Deleted
gitte345

gitte345

846 indlæg
  • Skrevet
Du respekterer ikke dig selv og derfor respekterer han dig ikke. Der er noget helt galt siden du finder did i det der. Det har jo intet med kærlighed at gøre. Jeg synes, du skal tale med en psykolog om, hvorfor du finder dig i en så grov behandling.
Miss J

Miss J

128 indlæg
En idiot bliver ikke bedre af,at være høj,og veltrænet kom væk du er bedre stillet på egen hånd,end med en psykisk vampyr,der ikke gengælder det du føler for det viser hans adfærd han ikke gør det er ikke dit job,at få ham på rette kurs,og du har gjort dit forsøg nu skal du tage vare på dig selv før han knuser dig genfinde din glæde genvinde din selvrespekt det er det eneste rigtige i din situation
villavillakulla

villavillakulla

38 indlæg
  • Skrevet

Hej alle,

Jeg er fuldstændig enig i, hvad det er i skriver til mig. Jeg starter til psykolog på onsdag, og håber at finde ud af, hvorfor jeg i så mange år, har gået med til alt det som er sket og hvorfor det er så svært for mig at gå.

Jeg ved godt, at jeg skal videre - at det er det eneste rigtige, men det er meget sværere end jeg troede det ville være!

Jeg synes det er super svært, at overskue. Vi bor jo sammen, og det er mig der ejer det hele - stort set. 

Da vi snakkede den anden dag, sagde han: at hvis jeg gik, så ville han begynde at drikke meget osv osv. Så han kører jo bevidst på mine følelser. 

Seneste tråde