1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Grænser

Grænser

Mælkebøttebarn

Mælkebøttebarn

50 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Min kærestes ekskæreste har kontaktet ham efter flere år uden kontakt og sagt hun gerne vil lære ham at kende igen, og at han godt måtte komme forbi og besøge hende en dag. Jeg har sagt at ekskærester er et no go for mig og at jeg ville droppe ham hvis han gjorde det. (Dog siger han selv han ikke har behov for at mødes med hende)

Er jeg for meget? Hvad ville I tænke og gøre hvis det skete for jer? 

Skriver egentlig dette oplæg for at høre andres grænser og tanker, hvis det skete for jer 😁
Alibalibi

Alibalibi

63 indlæg
  • Skrevet
Jeg ville have det ligesom dig, så jeg forstår godt din reaktion. Jeg ville tænke, at hun har nogle bagtanker ved at ville lære ham at kende igen. Heldigvis lyder det ikke som om, der bliver problemer, når din kæreste siger, at han ikke har behov for at møde hende.
linda77

linda77

1 indlæg
  • Skrevet

Jeg tænker, at det kommer an på konteksten.

Er der tale om et tidligere forhold, der har varet lang tid ? Var de venner ? Hvad er det i relationen der gør at de har lyst til at ses igen. Her tænker jeg, hvorfor vil hun mødes og hvorfor vil din kæreste gerne mødes med hende ?

Jeg er ikke en jaloux type, og mener generelt at man ikke skal bestemme over sin kæreste, og at man skal stole på sin kæreste. Meeeen der er jo et men. Hvis de har haft et forhold på et par måneder og ellers ingen relation har, så ville jeg spørge min kæreste om, hvorfor han gerne ville mødes med hende ? Og hvorfor han ikke bare afviste hende med "Dejligt at hører fra dig, men jeg er i et forhold nu, så synes ikke, der er nogen grund til at vi skal mødes". 

Hvis de havde haft et langt forhold, ville jeg forvente at møde hende, når de havde fået talt sammen alene. Generelt ville det undre mig, hvis der ikke var en almindelig stemning omkring eksen.

Du skriver ikke hvor længe i har været sammen, eller hvordan han har sagt, at hans eks har skrevet til ham. 

1987-male

1987-male

3103 indlæg
  • Skrevet
Har samme svar som balibi :)