1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Hvad skal det betyde!?

Hvad skal det betyde!?

Fritzen

Fritzen

14 indlæg
  • Skrevet
Hej.
Jeg og min ex gik fra hinanden tilbage i juli måned. Begrundelsen var, at han ikke kunne klare et langdistanceforhold fordi han skulle bo på Fyn og jeg fortsat skulle bo i Nordjylland. Jeg havde foreslået at jeg ville flytte mit studie til Odense (20 min fra hvor han studere og bor) men det skulle jeg i hvert fald ikke, det ville være alt for ekstremt t jeg ville flyttet bare for at vi stadig kunne være sammen... så han tog valget for os og sagde at det ikke skulle være mig og ham. Alligevel har vi prøvet at finde sammen on/off og har derfor også snakket sammen i telefon/FaceTime/sms on/off i 3,5 måned.
3 gange har han endt med at sige, at han ikke kan et langdistanceforhold og det har passet med, at det hver gang har været, når han har været hjemme på besøg hos sin mor her i Nordjylland. Sidst vi prøvede at få det til at fungere (selvom vi ikke engang har nået at prøve) der fik jeg en besked fra en fyr om mig og min ex stadig var et par. Jeg havde jo slettet alt på min Instagram omkring min ex og min status på Facebook var også blevet ændret, så alt indikerede jo på at vi ikke var sammen. Men fordi vi faktisk havde noget der, så vælger jeg at sende et screenshot til min ex med den her besked, fordi jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal svare. Jeg ville mega gerne skrive "ja jeg er stadig sammen med X" men jeg gad ikke at skrive det, hvis ikke han selv mente det. Men han svarede tilbage (som jeg havde forventet) sådan lidt småsurt over at en anden fyr havde skrevet sådan noget til mig og at det var mærkeligt og hvad bildte han dog ind at skrive sådan når jeg var sammen med ham, så han ville gerne have, at jeg svarede at vi stadig var sammen, så det gjorde jeg. Jeg sagde dog til min ex, at jeg gad ikke at jeg skulle sige til andre folk at vi er et par hvis han så bare trækker sig igen. Det svarede han så til at det ville han ikke og at det skulle være os to.
dagen efter sker det så.. igen.... han trækker sig og siger han ikke kan indgå i et langdistanceforhold. Jeg blev enormt ked af det og virkelig skuffet... så resten af den dag og de to efterfølgende dage smådiskuterede vi - mest fordi jeg havde behov for at vide hvad i alverden der foregik - omkring hvorfor han giver mig signal om at jeg er verdens bedste og han elsker mig over alt og i det næste sekund så vil han ikke være sammen med mig og var pisse kold overfor mig. Jeg blev virkelig sønderknust over at han blev kold og kortfattet overfor mig, for sådan har han aldrig nogensinde været overfor mig i de 3 år vi har været sammen. Men også fordi at jeg ved han skriver på livets lyst med andre piger.ed en af pigerne han skriver med, tagger de hinanden konstant inde på Facebook og fører lange samtaler der inde hvor alle kan følge med... han har kun mødt hende en gang til en optagelsesprøve, så synes det var vildt nederen, at han vil skrive og bruge så meget tid på en han ikke kender og som også bor i Nordjylland kontra mig der har været hans kæreste i 3 år..
nå men nu er der gået 6 uger hvor vi ikke har skrevet sammen eller snakket sammen.. og jeg synes det har været sindssygt hårdt og svært, for jeg savner ham utroligt meget og jeg elsker ham jo stadig... jeg synes ikke det har været specielt fedt at se at han har været ude og feste stort set hver weekend og er sammen med alle mulige piger hele tiden og skriver med alle mulige piger og "offentliggøre" det inde på Facebook ved at tagge dem på livets lyst der inde så alle kan følge med i hvad han laver. Det fik jeg så nok af for det startede allerede i august måned, så jeg valgte at gøre det samme mod ham... det er måske lidt barnligt, men han skulle se at jeg også er videre og ikke tænker på ham mere og godt kan have det sjovt uden ham. Så jeg har brugt ekstra meget tid med mine venner og har taget til fest hver weekend - de sidste 5 uger - og ligesom ham reklameret med at jeg er ude og have det sjovt og tagget mine venner og veninder i ting på Facebook - ekstra meget end hvad jeg plejer. Sidst jeg var i byen var i går sammen med min bedste kammerat. Min ex ved godt vi bare er venner, men han har altid haft en ide om at min ven har et godt øje til mig. Men jeg havde så igen - ligesom i fredags - lagt en video eller er billede op at vi var ude og fulde os og hygge os. Det resulterede så i at min ex har slettet mig OVERALT på de sociale medier... han har slettet mig på Facebook, Snapchat og unfollowet mig på Instagram og sikkert også slettet eller blokeret mit tlf.nr.... det blev jeg faktisk ret ked af at se. Jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor han har valgt at gøre det... han har jo selv gjort præcis det samme uden jeg har fjernet ham alle steder. Nu tror jeg bare at han er blevet pisse sur på mig eller ked af det.. jeg ville jo ikke gøre ham ked af det, så jeg fortryder faktisk helt vildt, at jeg har lagt så meget op og opført mig på den måde hvis man kan sige det. Hvad tror i det kan betyde at han har slettet mig alle steder? Kan han være ked af det, jaloux, sur, ligeglad eller noget helt andet? Jeg har virkelig meget lyst til at skrive til ham, men jeg ved godt det ikke er en god ide, men jeg føler sådan at jeg skal gøre det godt igen... hvis jeg ikke havde lagt noget op af min bedste ven og jeg med vores øl i hånden, så havde han nok ikke fjernet mig alle steder... hvad skal det dog betyde at han har gjort som han har gjort!?
Flowerpot

Flowerpot

71 indlæg
  • Skrevet
Nemmere sagt end gjort, det ved jeg, men jeg tænker, at du er nødt til at prøve at komme videre. Når din ekskæreste synes, at det ville være for ekstremt, at du flytter til samme by som ham for at i kan fortsætte forholdet, så lyder det for mig som om, at han ikke vil det lige så meget som dig. Det siger jo selvfølgelig sig selv, når han har slået op. Han bliver ved med at sige, at han ikke kan fungere i et landingsbane forhold, men han vil ikke prøve alternativer (som at du flytter) og så er der jo ikke noget at arbejde med.
Jeg tænker, at det er godt, at han har slettet dig fra sociale medier, for det lyder ikke som om, at I har godt af at følge hinanden lige nu. Som jeg husker det (du har skrevet flere trådr herinde ikke?) Så har du gjort alt, hvad du kunne for at redde det og nu fortjener du noget afstand, så du kan komme videre i livet.