1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Hvad tænker I?

Hvad tænker I?

Rose123

Rose123

82 indlæg
  • Skrevet
Jeg er nået til et punkt i mit forhold, hvor jeg virkelig tvivler på om det er noget jeg skal fortsætte i.. Min kæreste og jeg er SÅ dårlige til at kommunikere. Han bliver vred, og jeg bliver trist og frustreret. Vi snakker fuldstændigt forbi hinanden, og jeg føler at han (bevidst) misforstår alt jeg siger. Det er begyndt at gøre rigtig ondt på mig. Når jeg bliver ked af det, er han ligeglad, det påvirker ham slet ikke... Vi har lige haft et kæmpe skænderi, hvor han vendte op og ned, på det jeg havde sagt. Han lytter ikke, han hævder stemmen, og ligger på telefonen mens vi diskutere.. Jeg er ved at gå amok. Jeg spurgte ham, hvordan han synes det gik med vores forhold for tiden (fordi vi har haft en del uoverensstemmelser), hvor han siger "Jeg sys sku det går fint, jeg har det fint. Pinligt for dig selv, hvis du skal til at snakke om hvordan vores forhold går, bare fordi vi skændtes".... Så går han ind på sin computer, og begynder at fløjte med til en sang....?Mens jeg sidder og er ked af det? Er det mig, der er ondsvag.. eller. Jeg er helt forvirret i mit hoved.. Jeg kan slet ikke forstå hvordan han kan være så iskold.. Jeg føler at han tror han har mig i sin hule hånd, og at jeg ikke kunne finde på at forlade ham...Eller, jeg ved snart ikke hvad han tror.. Jeg ved godt det er en kort tekst, og det svært at bedømme ud fra det jeg skriver. Men jeg er bare så ked af det, og frustreret lige nu. Hvad sir I?
1987-male

1987-male

2541 indlæg
  • Skrevet
Han virker til at være tilfreds med det hele. Er du ikke tilfreds med forholdet(hvilket du ikke er), så gå fra ham. Du kan ikke ændre ham. Du kan naturligvis prøve at lufte tanken over for ham, at du gerne vil gå fra ham - så kan du se, om han laver en ændring, for et eller andet skal der jo til. Naturligvis får han et flip når du siger, at du vil gå fra ham, men derpå kan der også komme en ændring hos ham alligevel. Prøv den, anden udvej kan jeg ikke se.
Lou_Lou

Lou_Lou

722 indlæg
  • Skrevet
Dårlig kommunikation er alt ødelæggende. Det er fundamentet i et forhold, at man kan kommunikere sammen. Ellers ender det konstante skænderier, misforståelser osv. Nogle gange snakker man bare ikke samme sprog, og andre gange kan man arbejde på det. Hvis I vælger at arbejde på det, kræver det stor indsats fra begge sider. En hel del tålmodighed og anderledes tankegang. Ikke at I skal lave om på hinanden, men blive bedre til at kommunikere og forstå hinanden. Det er ligeså vigtigt som tillid. Hvis han ikke synes I har et problem, kan det blive meget vanskeligt at arbejde på det.. Hvis det var mig, så ville jeg snakke med ham om det. Er han ikke åben for det eller ikke mener der er behov for at arbejde på det, så ville jeg simpelthen gå.. For så forstår I da slet ikke hinanden eller hinandens behov. Det bliver ikke bedre med tiden.
Rose123

Rose123

82 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Nej. I har ret. Jeg har også tit tænkt på at gå. Men jeg kan mærke, at jeg er nødt til at se om det er noget vi kan ændre på. Jeg ved bare ikke helt hvordan eller hvornår jeg skal få det sagt. Næste gang vi bliver uvenner, og kommunikationen er dårlig måske? Evt sige, at jeg synes vi skal prøve at ligge vores skænderi til side, og prøve at finde ud af en bedre metode til at få løst den dårlige kommunikation ?... - Det skal lige siges, at en time efter, jeg havde spurgt hvordan han selv synes det gik med vores forhold - kom han ind og lagde sig ved siden af mig og sagde “lad os være gode venner igen. For vil selvfølgelig ikke have, at du skal føle det påvirker vores forhold.” Så et eller andet må den sætning har sat i gang hos ham. Måske jeg næste gang det sker, skal sige til ham, at jeg for alvor mener at der skal gøres noget nu, ellers vil jeg ikke være i forholdet? Eller.. hva tænker I?
Emilie123

Emilie123

9 indlæg
  • Skrevet
Jeg er af den overbevisning at man ikke bare dropper nogen uden først at have gjort alt hvad man kan for at løse problemerne i forholdet. Jeg synes derfor at du skal være det gode forgangsbillede når i skændes/diskuterer. Her er det altså muligt ikke at råbe og blive sure på hinanden, og der er det vigtigt at du går forrest. Hvis der er uoverensstemmelser i et forhold kan de altid bedre løses ved at man snakker sammen som voksne mennesker. Nogle af de andre omtaler at du ikke kan ændre folk, og at du derfor eventuelt bør forlade ham. Du skal dog tænke på at han højest sandsynlig ikke kan se hvad der er galt i jeres forhold lige pt. Han kan jo ikke læse dine tanker (!!!), og du kan ikke læse hans. Hvis du ellers er glad for ham, synes jeg derfor klart at du skal snakke med ham om det en dag hvor i ikke i forvejen er uvenner. Jeg læste engang en bog der handler om forskellen på mænd og kvinder. Hvis du gerne vil have mere forståelse for dig selv og din kæreste kan jeg klart anbefale at du læser den. Den hedder: "Hvorfor mænd ikke hører efter og kvinder ikke kan læse kort". Selve titlen beskriver din situation meget godt med at din kæreste ikke høre efter. Bogen beskriver faktisk meget godt hvorfor mænd ikke er i stand til at høre efter (de kan ikke gøre for det), og derfor vil jeg klart anbefale dig at læse den i din situation (alle der vil deres forhold seriøst bør læse den). Det er ærlig talt den bedste bog jeg nogensinde har læst. Bogen vil også give dig en idé om hvordan du får din kæreste til rent faktisk at lytte. Læs den før du træffer nogen beslutning ift. dit forhold.
1987-male

1987-male

2541 indlæg
  • Skrevet
"Måske jeg næste gang det sker, skal sige til ham, at jeg for alvor mener at der skal gøres noget nu, ellers vil jeg ikke være i forholdet?" Yes :)
1987-male

1987-male

2541 indlæg
  • Skrevet
"Den hedder: "Hvorfor mænd ikke hører efter og kvinder ikke kan læse kort". Enig, eller mænd er fra mars, kvinder er fra venus, john gray.

Mest populære tråde