1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Jalousi

Jalousi

Ralle123

Ralle123

2 indlæg
  • Skrevet
Jeg søger lidt råd til hvad jeg lige skal gøre.
jeg tror jeg har det med at blive lidt for meget jaloux over for min fyr. Jeg kan mærke at jeg får det fysisk dårligt når jeg kan se at han tagger en bestemt pige på Facebook.. de har set hinanden en enkelt gang til en optagelsesprøve til politiet og siden da har de skrevet dammen hvert eneste dag og tagger hinanden i alverdens ting på Facebook. Jeg kan mærke at jeg bliver rigtig ked af det og jeg får en kæmpe klump i maven over det. Han vil ikke have at jeg tagger ham i nogle ting, for han mener at det kan misforstås.. ligesådan er det på Instagram. Der må jeg heller ikke kommentere på hans billeder, så fjerner han dem eller gør sådan at jeg ikke kan se at han har skjult min kommentar for andre, så det kun er mig og ham der kan se min kommentar til hans billede.
det skal lige siges at han er en ex kæreste, men vi skriver sammen hver dag og vi skriver hjerter og flirter hele tiden. Jeg kender ham godt og jeg ved at han har nogle pigevenner, men han har aldrig været typen der har skrevet med random piger... jeg fandt ud af at han havde skrevet med hende pigen fra optagelsesprøven imens vi også var kærester.. han siger hun har en kæreste, men jeg synes det lyder mærkeligt at han vil skrive lige så meget med hende som han skriver med mig. Ja faktisk så tror jeg, at han skriver mere med hende.. jeg har det bare så dårligt med det. Og jeg har sagt det til ham en del gange efterhånden, men han går hen og bliver irriteret og småsur på mig.. han siger at der ikke er noget i det og at hun bare er en god ven, men jeg forstår bare ikke hvordan man kan være rigtig gode venner med en man har set i 1 time... jeg føler lidt at han vælger hende over mig... men jeg føler ikke at jeg kan kommentere på noget overfor ham uden at han bliver lidt sur og siger "take it or leave it" som i at jeg bare må indfinde mig i at han skriver og gøre ved med dem han vil og hvis ikke jeg kan acceptere det, så kan jeg pakke mine ting og smutte...
jeg har accepteret det rigtig meget at han skriver med hende og sådan, men jeg har det stadig enormt stramt med det... jeg ved ikke om jeg bare skal prøve at slappe af eller om der er et eller andet i gære... er jeg bare for jaloux hvad angår hans skriveri med andre piger (især hende) eller har jeg god nok grund til at få ondt i maven over det?
Dandelion

Dandelion

119 indlæg
  • Skrevet

Kære Trådstarter.

Jeg kunne følge dig helt indtil at du skrev at han er din ekskæreste. Når I ikke er i et forhold, ændrer det situationen. Han har fuld ret til at skrive med andre piger, ligesom at du har ret til at skrive med fyre.

Det virker som om at du stadigvæk er lidt interesserede i ham eller måske synes det er underligt med at han nu kan finde sammen med andre. Men det virker desværre også til at han er godt i gang med at komme videre, især det med at han skjuler dine kommentarer. Måske fordi han netop vil signalere at han ikke har en kæreste mere?

Heldigvis er der mange andre derude, selvom det måske ikke føles sådan : ) Jalousien er ved at styrer dig, så for at den ikke skal det, kan du evt. blokere ham så du får en pause fra ham og kan fokusere på andet der er godt for dig : )

Ralle123

Ralle123

2 indlæg
Men sagen er, at han gerne vil finde sammen igen ligesom jeg gerne vim. Men jeg forstår ikke hvorfor han så har interesse i at skrive med andre? det giver simpelthen ikke mening oppe i mit hoved, for jeg har absolut ingen interesse i at skrive med andre fyre hvis ikke det er mine venner.
Alibalibi

Alibalibi

52 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Jeg har skrevet og slettet nogle gange, ville ikke virke led, men jeg ville være mistænksom, hvis jeg var ved at blive kæreste med en fyr (igen) som ville holde mig hemmelig på fb/insta. Jeg kan ikke se, hvem det er han mener, der kan misforstå noget ved, at du tagger eller kommentere. Medmindre han er i gang med at undersøge om der er nogle andre, der er mere spændende end dig, hvilket hans "take it or leave it" attitude godt kunne pege på.
Alibalibi

Alibalibi

52 indlæg
  • Skrevet
Jeg har skrevet og slettet nogle gange, ville ikke virke led, men jeg ville være mistænksom, hvis jeg var ved at blive kæreste med en fyr (igen) som ville holde mig hemmelig på fb/insta. Jeg kan ikke se, hvem det er han mener, der kan misforstå noget ved, at du tagger eller kommentere. Medmindre han er i gang med at undersøge om der er nogle andre, der er mere spændende end dig, hvilket hans "take it or leave it" attitude godt kunne pege på.