1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Jeg har mødt en mand - Men ekskærestens ting er...

Jeg har mødt en mand - Men ekskærestens ting er stadig i huset?

Dea1988

Dea1988

5 indlæg
  • Skrevet

Kære jer 💗 

jeg er i et dilemma og jeg kan mærke at det går mig på. 

jeg har kendt en mand i 3 måneder nu og vi er kommet ret tæt på hinanden. Han bor i et hus han ejer med sin eks. Hun har været flytter i sin egen lejlighed siden juli 2019. 

men men mange af hendes personlige ting er der stadig og møbler. Hendes make up og undertøj, sko og mange personlige ting. Hun vil ikke hente dem før huset er solgt. 
det skal først til at sættes til salg nu her. 

idag fandt jeg så ud af at i skabene var alle disse personlige ting (ja ved godt man ikke må snage men kunne ikke lade vær) og det gik mig meget på. 

er der ok at han bare er passiv og lader sådan nogle ting være der?! Jeg har svært ved at være i det da hendes energier stadig er i huset så og det er for personlige ting. 

derud over har de en fælles hund som han dog har mest men han har meget svært ved at skulle sige til hende at enten skal han have hunden ellers så skal hun. Så han vil gerne have at de stadig i fremtiden skal skiftes til at have hunden. Det har jeg ikke lyst til og det virker ikke til han vil handle på det. Hvad tænker i? 

derud over sagde han i startet at det var er år siden det var gået fra hinanden og nu finder jeg så ud af at der var det kun 4-5 måneder. Så han var heller ikke ærlig.. 

håber i kan hjælpe mig lidt 🙏🏼💗

1987-male

1987-male

3039 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Ja, så må du jo tage konflikten med hende. "Hvis hun ikke kommer og henter hendes tøj, bruger jeg det selv". (Og jeg er lige glad om du kan passe dem, det er bare for at komme fra a til b). Og du skal ikke sige "det må du gerne sige til hende". Bare rolig. Det skal nok nå frem til hende. 5 min efter står hun der og er klar til at skændes. Der er du bare iskold og lade hende snakke alt det hun vil, i de små pauser der er i hendes vredesudbud siger du bare den samme sætning stille og roligt "jeg er lige glad. hvis du ikke fjerner det inden februar går jeg i det, det passer også til min størrelse". Jo mere psycho du er med dine kolde udtalelser, dvs. den samme sætning omformuleret på forskellige måder, ja jo mere respekt udviser hun og handler. Dvs: "Ja, men det forstyrrer mig at det er her, så jeg kommer til at gå i det sådan så jeg ved hvad der vil passe mig og hvad jeg kommer til at smide ud". Og ja, det er hårde ord, men hvis du ikke vil tage kampen, så skal du ikke være der. Det er enten eller. Bare husk, kvinde vs kvinde handler om at hun vil såre dig så meget som muligt med sine ord på det personlige plan for det er der i er stærkest, men kan du ikke blive såret af noget, kan du være ligeglad. Bare gør det der skal gøres. Og gå hele vejen hvis det kræves, gå i hendes tøj indtil hun enten vælger en dag at komme og tage det efter at hun har set dig i hendes tøj, eller aldrig kommer der mere efter at hun har set dig i det og du kan gøre med det hvad du vil. Så det er meget enkelt. Det er jo ikke anderledes hvis jeg var i forhold med dig, lovede dig troskab, var sammen med dig i et par år og derefter gik til din veninde og var sammen med hende hele tiden resten af dit liv hvor vi var lykkelige. Kan du mærke noget? Yep, det er præcist disse knækkede følelser du skal have fat i hos hende, hvis du vil have hende helt ud af huset, og igen igen, mød ikke hendes følelser med dine for dine følelser er hun klar til, det er de fleste kvinder fordi de ved hvad morparten har at komme med, men hun er ikke klar til sine egne følelser - dvs. de følelser du med din handling vil fremkalde. Ingen kvinde kan tåle at føle at hun er erstattet af en anden, og det er den følelse du vil få frem i hende ved at eje alt der er i det hus ved at bruge det som om at det var dit. Så langt så godt. Så er hun væk til februar. Så har vi hunden: Lad den stå på standby til februar. Her vil hun sige til ham: "Du kan sgu også bare beholde hunden" eller "jeg tager alt. jeg tager alt, også min hund og du får intet". Og her er det så din opgave at få din kæreste til at falde til ro og sige ja til enten det ene eller det andet, dette kan blive hårdt, hvis han fx elsker sin hund men må ikke give efter og komme til hende for at se hunden, for så vil hun føle at han også kommer der pga hende, og når hun føler det, kan hun lave et modangreb mod dig senere ved fx at fortælle ham løgne om dig (jeg kan føle at hun ikke er god for dig osv osv) - dvs. derfor er det så vigtigt at få afsluttet det med hunden helt, enten eller. Og hvis hunden bliver hans, så skal hun ikke se den, for hun skal ikke være i jeres liv. Men ja, hun vil heller ikke komme hvis du spiller dine kort rigtigt nu og viser dig fra den side kvinder frygter hos andre kvinder - "jeg ejer det her, se mig, duft mig, fornem mig, føl mig, jeg er her og jeg er glad for at være her og alt det jeg omgiver mig med er mit og så er jeg lige glad hvad andre kvinder tænker om mig". Og men det så. Det er dig eller hende. Så er der den med 1 år eller 4-5 måneder. Når han siger "det er et år siden" så mener han: "jeg har ingen følelser i klemme, jeg er over det, helt over det". Så det betyder: Jeg vil ikke have noget med hende at gøre og jeg har lykkeligt glemt det hele. Problemet er bare at en mand sagtens kan leve sådan, have eksens tøj liggende i huset og se hende dagligt og endda passe (hendes) hund, og endda, sorry at jeg er så direkte, men det er derfor jeg er her, jeg har det ok med hvad folk evt tænker efter denne linje, men... ja, en mand kan endda trykke den af i sengen mens han tænker på hende og vedvarende fantasere om hende seksuelt + se på hendes billeder hver dag, også når han ikke trykker den af, men intet absolut intet føle for hende. Det samme her, "et år siden" betyder at hun er laaaaang borte i hans bevidsthed. MEN - det irriterer dig. Og når det irriterer dig, så er det der vi er. Jeg ku også bare have skrevet, det er lige meget, just dont think about it, nyd jeres liv, men jeg har været her længe nok til at vide, at når det betyder noget for dig, så betyder det sgu noget for dig - og derfor er vi ude i løsninger og ikke bare accept. Og naturligvis, hvis du ikke føler at du kan blive denne kvinde der bare jager de andre ud på et splitsekund med sine indirekte handlinger (ejerskab af den anden ved at tage alt der er hendes) og rolige talesprog, så se denne her: https://www.youtube.com/watch?v=UbuvFMvytu4 and just adapt. Ikke til hendes handlinger naturligivs, men bare til hendes følelser. Nævn mig een kvinde der vil ku udkonkurrere sådan en hustru som hende i filmen - et blik er nok og alle andre kvinder ved at den kvindes mand skal ikke røres. Blot til følelsesinpiration så du ved hvilken ro du skal besidde for at få den eks væk, og en lille disclaimer til sidst - det er sådan jeg ser hele situationen, det er ikke ensbetydende med, at den lige præcis er sådan og vil udvikle sig sådan hvis du spiller dine kort rigtigt, men jeg tror det, for du har rigtig gode kort på hånden.
Dea1988

Dea1988

5 indlæg

Tusind tak for svar 😊 Det gav ting at tænke over! 

der er mere til historien som nok også beskriver lidt hendes måde at være på og ja det virker som om hun vil skade mig og ødelægge ting mellem os. Så derfor er jeg endnu mindre interesseret i at hun skal have sine ting der og hunden. 

Jeg fortæller ham jeg ser at hvis de skal dele hunden ville jeg blive glad for om de kan gøre det sådan at hun aflevere og henter når han ikke er hjemme. 

det siger han så til hende og hun går amok. Hun vil ikke acceptere at han ikke er der når hun aflevere og begynder at angribe mig fortælle om han virkelig vil en som mig og jeg er usund for ham. hun kalder mig grimme ting 

derefter ligger hun et billede op på facebook - et billede af hunden hvor det står - dont mess with me i bit. Helt klart en hentydning til mig

han havde også forinden talt om hun skulle flytte hendes ting men det vil hun så ikke nu da hun siger vi har presset hende. 

så hun virker i forvejen meget ubehagelig og hævnrig så derfor synes jeg endnu mindre at jeg er tryg ved hele situationen. 

Dea1988

Dea1988

5 indlæg
  • Skrevet
Og desuden havde hun lige optil foreslået om hun kunne komme mandag og tirsdag og arbejde med hendes smykker i værkstedet i kælderen. Det virker også underligt! 
Dea1988

Dea1988

5 indlæg
  • Skrevet

Nu dukker der mere og mere op omkring mine tanker og følelser :) 

nå men efter hun var ubehagelig og sagde grimme ting som er ca en måned siden. Konfronterede jeg ham jeg ser at det er ubehageligt at hun er så tæt på og om de kunne lade vær med at have en dele hund 

(det skal siges at hun ikke har ham ligeså meget som ham og har før været fra ham i 1,5 måned så hun virker slet ikke så tæt knyttet til hunden som ham) 

han sagde så om indtil huset blev solgt om jeg kunne trække mig . Det blev jeg virkelig ked af da det var som at sige at mig kunne han godt undvære og man ved jo slet ikke hvor længe et hussalg ville tage og det er ingengang sat til salg endnu. 

han fortæller mig så at når huset er solgt vil han bryde kontakten og hun skal ikke se hunden så. 
vi er blevet ved med at ses og forleden havde vi en diskution igen omkring hunden. Det viser sig så at han hele tiden ikke har ment det med at hun ikke skal se hunden i fremtiden da han mener at han selv ville blive ked af at få at vide at han aldrig skal se hunden mere. 

så det minder mig bare om dengang han sagde om jeg kunne trække mig indtil huset var solgt også at hun efterfølgende ikke skulle se hunden mere. Det mente han ikke - han mente at det skulle være slut mellem os. Sådan opfatter jeg det. Da han aldrig har haft intention om at ikke have en dele hund. 

derfor føler jeg bare ikke han er særlig glad for mig 

1987-male

1987-male

3039 indlæg
  • Skrevet
"Det viser sig så at han hele tiden ikke har ment det med at hun ikke skal se hunden i fremtiden da han mener at han selv ville blive ked af at få at vide at han aldrig skal se hunden mere." Godt du fik den trukket op af ham. Det ændrer alting. For så er hun i jeres liv permanent. Du har to muligheder, at stå fast eller at gå din vej. Hun beholder hunden/Han beholder hunden. Du smider hendes ting ud, så hun intet har at hente. Lige så snart du har smidt det hele ud i traileren ude i garagen, gerne når han ikke er der, fortæller du ham at alt tøjet ligger der når han kommer hjem, i finder en dag hun skal komme, og hun kommer for han skal bare sige at "nu er alt hendes tøj i traileren i garagen og vil snart blive smidt ud" og når hun kommer, er i to enige om, at du gerne må tage hans nøgler, låse døren og så må han først komme ind når hun er kørt. Det er enten eller hvis du vil ham. Hun skal ud, helt ud. Og hunden kan hun tage med også dagen efter eller lade den blive hos ham. For du skal ikke blive i sådan et forhold hvis du ikke kan få hende ud. Nu tænker jeg meget praktisk, vi ku snakke længe om hvad der sker for ham at han mente at hunden ku rende frem og tilbage mellem dem resten af livet eller snakke om hvad der sker for hende med de smykker der, men det kan man altid gøre når problemet er løst - lige nu handler det bare om at du går all in og smider hende ud ink tøj og kræver konsekvens i forhold til hunden, ellers går du, farvel. Og hvis han ikke går med på det, så skal du bare ikke være der, det værste du kan gøre er at blive midt i mellem, dvs. sammen med ham i 10 år mere hvor hun kommer rendende sammen med hunden hver dag, det er levende tortur, spar dig for det, enten få hende ud eller træk dig selv ud af det spil hvis han nægter at vælge om hunden skal blive hos ham eller hos hende samt ikke vil lade dig smide alt hendes tøj ud i traileren så hun ved at meget snart så er det hos røde kors. Og ja, pisse træls at du er der du er lige nu, men ved du hvad, life is a bitch, mennesker er bare fucked up til tider, men du må handle ud fra hvor du er, også hvis det er midt i helvede.