1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Min kærestes veninde

Min kærestes veninde

Annomine

Annomine

1 indlæg
  • Skrevet

Hej med Jer

Sagen er den, at jeg er helt i vildrede. Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg føler og hvad jeg ikke føler. Jeg har en søn fra et tidligere forhold, men har fået den dejligste, kærligste og mest oprigtige kæreste. Vi har været sammen i et års tid efterhånden. Han er flyttet til Sjælland i 6 mdr. for at færdiggøre sin uddannelse og der bor han så hos en veninde... og jeg kan bare mærke, at det æder mig op indvendigt. Det er en aftale de lavede allerede inden han mødte mig. Han kommer hjem i weekenderne og han forsøger virkelig, at berolige mig i, at jeg slet ikke synes det er fedt.
Jeg er ikke jaloux eller kontrollerende, og han må gerne have veninder! Men jeg synes det er så grænseoverskridende, at en anden kvinde skal bo så tæt med min kæreste. Vi har et rigtig godt forhold, vi stoler på hinanden, elsker hinanden meget højt, min søn ser ham som sin far og jeg er ikke i tvivl om, at han sætter stor pris på både mig og min søn. Vi snakker om hus og planlægger børn ud i fremtiden, så på den måde tvivler jeg ikke på ham. Men jeg kan mærke at det går over min grænse, at de bor sammen, står op sammen, spiser sammen, træner sammen, tager sammen hjem fra byen og bla bla bla.

Nogle øjeblikke tænker jeg virkelig, at jeg må tage mig sammen og husker på alle de grunde jeg har til ikke at bekymre mig, men hver gang jeg tænker på hvor meget de tilbringer tid sammen, så gør det virkelig ondt. Kan jeg tillade mig at have det sådan? Skal jeg tage mig sammen eller hvad skal jeg stille op? Han ved godt hvordan jeg har det, fordi vi har talt om det. Men jeg kan bare ikke slippe hvor intimiderende jeg synes det er, at en anden kvinde er så tæt på min kæreste i så mange måneder. 

1987-male

1987-male

3216 indlæg
  • Skrevet
" Kan jeg tillade mig at have det sådan?" Ja, det er helt ok at du har det sådan. "Skal jeg tage mig sammen eller hvad skal jeg stille op?". Du skal ikke "tage dig sammen". Det er helt ok at have det sådan. Hvad du skal stille op? Altså der er 3 muligheder. 1) Du går fra ham hvis han ikke vil flytte væk fra hende igen. Det er den totale hiroshima nagasaki løsning. Desværre er der ikke så mange kvinder på forummet mere som der har været, men nøjjj hvor ville der være nogle få stykker der ville tage nummer 1 løsning nu og sige "nok er nok du må gå amok". Men der er så stille herinde at alt den råben kan du ikke høre nu, så derfor går vi stille og roligt videre og laaaangt væk fra den totale eskalering af situationen. 2) Du kniber ballerne sammen og siger intet. Det er sådan noget vi mænd gør i forhold hele tiden, fordi man kan ikke diskutere med følelser, også når man har de bedste argumenter. Når i føler at æblet er tungt, selvom vi ligger det på en vægt og siger, se den vejer 20 gram, det er 75% mindre end det gennemsnitlige æble. Det har vi lært ikke hjælper. Så vi kniber ballerne sammen og laver en stop loss til os selv "hvis hun bliver ved sådan her i 7.5 måned endnu, så går jeg fra hende i måned nummer 8 i dette år". Og så lider vi i stilhed i 7.5 år for erfaring viser, at halvdelen af jer ændrer sig af sig selv, den anden halvdel gør ikke. Så det er et sats. Det samme med dig, punkt 2 er at knibe ballerne sammen som vi mænd gør og så satse på at de ikke har noget kørende. Uh, ja, det er hårdt, men så ved du hvordan det er at være mand når vi skal satse hele tiden på jer, for det det med at snakke om tingene i forholdet, det er sådan noget der hører til på woman.dk og i film. In real life its all different. Vi satser eller vi satser ikke og går fra jer, just like that. Det samme her, du må satse at han ikke gør noget dumt sammen med hende. Det ville jeg gøre. Årsag: Jeres forhold fungerer. Dvs. der er en grund til at satse. Og flyt så dine tanker til noget andet, så de 6 md går hurtigere og du snart finder ud af om det blev rød eller sort i kasionet. Love is a gamble, sometimes you win, sometimes you lose. Gør det simplet. Fjern alle følelserne. Det er den nemmeste måde at se den slags ting på, når man ikke er i følelserne. Almindelig sund fornuft chancevurdering. 85% for at han bliver med dig og aldrig rører hende. 15% for at han gør noget dumt sammen med hende inden for det næste år. Jeg ville satse her og så bevare forholdet sådan så han ikke ser dig som jaloux og overkontrollerende. 3) Se du ku ikke lide nummer 1, at du gå fra ham fordi han nægter jo at flytte væk fra hende. Og du hader også 1, alene det at du skal sige til ham at han skal flytte fra hende. Selv hvis han siger nej og det bare var bluff at du ville gå fra ham og du bliver alligevel, jamen, så har forholdet taget skade når han kommer tilbage, fordi du truede jo med at gå fra ham hvis han ikke flyttede væk fra hende. Derfor hader du 1. Det kan jeg godt forstå. Du hader også 2, fordi de seneste 10 piger jeg har dated har alle sammen været pisset over at vi aldrig taler om vores forhold selvom de er meget tilfredse med det. 9/10 skred fordi jeg kun gider snakke når vi mødes. 1/10 er stadig pissed men har holdt i længst tid fordi hun ku knibe ballerne sammen og lade mig være når vi ikke er sammen. Derfor ved jeg også godt at du hader 2. Fordi du vil gerne tale om det og ikke bare satse. Du vil gerne tale om forholdet. Og det smarte er at du behøver ikke en gang at forklare her hvor meget det betyder for dig at kunne tale om hvad der går dig på. Igen og igen og igen. 10 andre har gjort det før dig. Så jeg er helt med. MEN. Sorry - vi gider ikke høre på det. Han gider ikke tale om det. Gider ikke høre på hvordan du har det med at han bor hos hende. Du må knibe ballerne sammen og satse eller du må gå fordi du ikke vil satse. Men men men, du vil jo så gerne 3. Og det er 3. vi er ved nu. Såh hvordan kan man klemme en lille samtale ind gennem dørsprækken uden at han bliver pissed? Sabotage. Yep, du hørte rigtigt. Du nægtede jo 1 og 2, så er der kun 3: Sabotage. Du må sørge for at hun skrider. På denne måde går du let og elegant uden om 1 og 2. Kan du se hvor smart det er? Han er ikke ved siden af hende, og du har ikke løbet ind på banen og påvirket spillet. Den kalder vi 3. Problemet er bare at 3 er utopi. Det svarer til at den pige jeg er i forhold med, for at være sammen med mig, tog mig med på en sejletur med et skib som hun arrangede skulle strande på en øde ø, uden at jeg vidste det, og så ku hun leve resten af hendes dage sammen med mig 24/7 og være sammen med mig 24/7 da det var en lille ø og vi ku aldrig komme hjem. Det er punkt 3. Kan du se genealiteten i den? Kun de mest vise kvinder kan denne her til perfektion. Så: Hvis du går all in på 3, så blev venner med hende pigen og få hende til at flytte hjem til dig, og få job i din by, så har du hende under opsyn og hun er glad for sit nye job. Kreativt? :) Yep, men utopisk. Men her er dine muligheder, 1,2 eller 3, hvilken hest vil du spille på? :)
contrast

contrast

1864 indlæg
  • Skrevet
Jeg synes desværre det er en ret dårlig "deal" du har fået i dit forhold. Starten af et forhold burde være en tid, hvor man er tæt på hinanden og virkelig går ind i hinandens hverdag, og det får du slet ikke mulighed for - hans veninde derimod får i stedet lov til at "lege" kæreste med ham i 6 måneder, og som du siger, står op med ham, tager ud med ham, går i byen sammen, træner sammen osv. Det kan da godt være, han ikke er dig utro fysisk, men hun får stadig lov til at opleve alle de her ting sammen med ham, som burde have været dig, og det er faktisk følelsesmæssig utroskab, som kan være langt værre end det fysiske.

Hvis du skal bevare din selvrespekt, så synes jeg faktisk det bedste for dit helbred er at gå fra ham. For selv hvis du sagde til ham, at han skulle flytte fra hende, så går der jo også tid hvor du skal stå i venteposition indtil han finder en ny lejlighed, og jeg kan lige se for mig hvordan du så ville prikke til ham gentagende gange for at høre om han nu er flyttet fra hende. Det er under din værdighed.