1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Overreagerer jeg?

Overreagerer jeg?

S00b

S00b

4 indlæg
  • Skrevet

Hej piger,
Jeg er en pige i starten af 20'erne, som har en kæreste i starten af 20'erne. 

jeg skriver ind, fordi jeg ikke ved om jeg overreagerer.
sagen er den at jeg føler min kæreste det sidste stykke tid, har valgt mig fra.

det starter med et vigtigt arrangement jeg har en weekend, som han glemmer og vælger at afholde noget drengehygge. Jeg minder ham om mit arrangement (hvor han skulle deltage), og han spørger så, om det er okay at han ikke tager med. (Det skal siges jeg er nyopstartet selvstændig, og afholder mig første event for min virksomhed). Jeg siger så at det er fint, men kan egentlig efter få minutter mærke, at det ikke er fint, og fortæller ham så dette, hvor han bliver sur, og siger jeg giver ham dårlig samvittighed.

For nogle uger siden bliver han så inviteret til fest, hos en pige, som i hans egne ord, ikke rigtig er hans veninde, men kun en han har set til hendes fødselsdag 1 gang om året. Jeg følte det var nedern at jeg ikke blev inviteret, nu hvor alle hans venner var blevet og sagde det til ham. Hvor han igen sagde jeg gav ham dårlig samvittighed. Hvilket slet ikke er min intention. Jeg siger så igen undskyld.

sagen er nu drn, at min bedste veninde holder fødselsdag samme dag. Og hun har inciteret ham, og nogle af hans venner. Men han vælger nu stadig at tage til hende den andens fest, hvilket jeg synes er virkelig nedern, ikke kun for mig, men især for min veninde. Overreagerer jeg? 

Jeg vil slet ikke være den sure kæreste, men kan mærke at jeg føler mig nedprioriteret. Jeg er altid med ham og hans venner, men når det kommer til mine ting, og mine venner, føler jeg ikke at det er det samme.
og nu kan jeg ikke sige noget til at han ikke kommer til min venindes fødselsdag, fordi han bliver sur over jeg giver ham dårlig samvittighed.. hvad skal jeg gøre?

Alibalibi

Alibalibi

63 indlæg
  • Skrevet
Generelt er jeg ikke meget for den der pigeting med at sige "det gør ikke noget og tag bare afsted", når det i virkeligheden betyder, at man bliver pissesur, men at det må fyren selv finde ud af. (men okay, du vendte jo faktisk tilbage og sagde, hvordan du havde det, da du havde mærket efter)
Jeg er også mest til direkte kommunikation, hvor du fortæller, at når du deltager i ting, som betyder noget for ham, forventer du at han gør det samme for dig. Jeg ved godt, at der er par, der bare har "dine" og" mine" venner, men for mig er det en del af det med at være kærester, at man deltager i arrangementer med hinandens familie og venner (også selvom, at man nogen gange har lyst til noget andet). Og det virker som om, at du har det lidt på samme måde.
Men bottom line er, at jeg ikke synes, at det er okay, at han bare lukker diskussionen ved at sige, at du giver ham dårlig samvittighed. Jeg synes, at det er mest fair, at han begynder at prioritere dig mere. Så ville han heller ikke have noget at have dårlig samvittighed over. 
contrast

contrast

1864 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
For det første: sejt at starte virksomhed i din alder! Klø på med det :)

Sikke da en latterlig grund at blive sur fra hans side.. han siger jo sådan set til dig "jeg prioriterer som det passer mig uden at tage hensyn til dig, og jeg kan ikke rumme at blive stillet til ansvar for min opførsel når du påpeger det for mig, derfor er den nemmeste løsning for mig at blive sur på dig og give dig skyldfølelse i stedet for at forbedre min egen adfærd".

Det må du gerne sige til ham, at det reelt er det, han siger.
Fy & Flamme

Fy & Flamme

7 indlæg
  • Skrevet
Jeg synes, du viser ham, at du gerne vil have, han er del af dit liv - at du gerne vil ses sammen med ham. Du har sendt signalet til ham.

Han  prioriterer egne behov og får dig til at fremstå som den, der er problemet - hvilket du ikke er. Hvis han vil leve livet, så skal han gøre det - men du virker for god til at affinde dig med at være andetvalg (igen og igen)
1987-male

1987-male

3103 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
"Jeg siger så at det er fint, men kan egentlig efter få minutter mærke, at det ikke er fint, og fortæller ham så dette" Så flot at du vender tilbage der! Jeg ville have sagt det med det samme "nej, det er ikke ok" - men når du har brug for lige at mærke efter først hvordan du reelt har det med det for bagefter at sige at det ikke er ok - så er det også helt helt fint. Så du har 10/10 opbakning herfra. Han kan ikke være bekendt, det han gør. Og han skal slet slet ikke tørre det af på dig med at sige at du giver ham dårlig samvittighed. Det er HAM der har glemt det. Det er HAM der skal tage ansvar og melde afbud til sin vennegruppe og have dårlig samvittighed der hvis han har brug for at have det - det er ikke dit problem hvad han har og ikke har af samvittighed når han har glemt din fest og skal melde afbud til sine venner nu for at komme til din fest som han har lovet. Han skal bare komme. Punktum. Med eller uden dårlig samvittighed. Den skal han selv rode med. Så den anden: "Jeg følte det var nedern at jeg ikke blev inviteret". Den synes jeg han har ret til. Han har ikke lovet dig noget. "Hvor han igen sagde jeg gav ham dårlig samvittighed. Hvilket slet ikke er min intention. Jeg siger så igen undskyld." Du har sagt undskyld, fint, i er videre. " Men han vælger nu stadig at tage til hende den andens fest". Igen, han har ikke lovet dig noget, han kan tage til den fest han vil. "Jeg er altid med ham og hans venner, men når det kommer til mine ting, og mine venner, føler jeg ikke at det er det samme." Prøv at grave lidt i om han VIL have at du er med overalt eller om han bare gør det af høffelighed. Hvis han VIL have det, fair nok, enig med dig i at han bør komme lidt oftere til dine venners fødselsdag og jeres fester også. Hvis han kun gør det af høffelighed, altså tager dig med til hans fester, så skal han ikke tage dig med overhovedet. Han skal gøre det af lyst, ikke af høffelighed. Og hvis han ikke har lyst til at tage dig med, helt ok. Det er IKKE en afvisning af dig, selvom det føles sådan. Han har bare et behov for at mærke sig selv og hvor han er i livet og hvor meget han savner / ikke savner dig når du ikke er der. Man kan kun se hvor meget man har brug for varme, når man har gået en tur i kulden om vinteren. Først der ved man hvad varme er og i hvilket omfang man har brug for det, eller om kulden er ok. Så han mærker bare efter så at sige, hvor i to skal være, når han ikke er sammen med dig. Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg at det forholder sig omvendt for jer kvinder, i skal være ved kaminen for at vide om i kan lide varmen, gerne så meget som muligt. Dvs. I skal være sammen med os, for at vide, om i kan lide at være sammen med os. For jer er det ulogisk at tale om at i har brug for at fælde en halv skov i kulden for at vide om i, i det hele taget har brug for en lille eller stor kamin derhjemme. For jer er det ikke i skoven, i snedriverne man finder ud af hvilken kamin man skal have, men når man sidder ved den i stuen og kan mærke præcist om den giver varme nok. Håber du fanger metaforen. Og nej, ingen hensigt om at objektivisere her og gøre kvinden til en kamin osv osv som det evt kan lyde. Se den dybere betydning. Nå, men det korte svar på det sidste hvis jeg gjorde det for kompliceret: 1) Hvis han reelt vil have dig med til alle hans fester, så skal han også komme lidt mere til dine. Enig med dig. Det skal gælde begge veje. 2) Hvis han reelt ikke vil have dig med til hans fester og bare gør det af høffelighed, så skal han sige det, og efter at han har sagt det, så må han stadig godt komme til sine egne og ikke komme til dine - det er helt ok, så længe han ikke lover at han kommer til dine og så hopper på en af hans egne i stedet alligevel. 
S00b

S00b

4 indlæg
Tusind tusind tak. Det er virkelig rart også at se det fra det modsatte køns perspektiv.
Jeg har aldrig presset mig på, det er ham der altid spørger flere gange om jeg vil med, og hans venner gør også. Jeg forstår at man skal være hver for sig, og er selv tit med mine egne veninder!

jeg talte faktisk med min far om det i dag, som sagde "man kan aldrig bestemme over nogen, han skal være, der hvor han har lyst til at være" og det giver jeg ham ret i. Jeg synes bare det er ærgerligt at det er hver gang at han skal til mine ting, at det bliver nedprioriteret. Og at han slet ikke kan se det.

jeg forstår også at jeg ikke blev inviteret, jeg fik det nedern, men det er jo ikke hans skyld.

men at hans undskyldning for at tage til festen er at han allerede hsr sagt ja, men han i forvejen havde sagt ja til mit virksomheds event, og så melder afbud for at feste med vennerne, det er tarveligt.
S00b

S00b

4 indlæg

Jeg er heller ikke fan af den!
Derfor jeg ofte lige skal mærke efter, og ville hellere sige det 10 min efter, end 10 dage efter! 

jeg elsker at man har begge ting. Sine egne venner, og har alene tid med dem, men også at man kan hænge ud sammen!

1987-male

1987-male

3103 indlæg
  • Skrevet
you are welcome :)
Detbaremig

Detbaremig

152 indlæg
  • Skrevet
Jeg tror at hvis man presser på, så trækker de sig. Vær mega overskuds agtig, og ha' lidt travlt med dine egne ting. Glæd dig mega meget til din venindes fest, og smukser dig, og HYG dig! Lad ham vide at du vil glæder dig, og at du håber at han kommer til at hygge sig til den anden fest. Lad være med at skrive til ham under festen osv, just do you! Tit begynder de at undre sig, og savne, når de får pusterum. Følg mette holm på insta!! 
Fy & Flamme

Fy & Flamme

7 indlæg
  • Skrevet
Men hvad tænker du selv om hans måde at være på? Overfor dig og det han viser dig?

Alle kan have en mening - din egen er den vigtigste