1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Råd Søges

Råd Søges

ham der

ham der

4 indlæg
  • Skrevet
hej 
jeg står i det dilemma at jeg er belvet forelsket i en kollega, men jeg kan ikke finde ud af om hun føler det samme for mig.
jeg har en trang til at skrive til hende ofte. men ved ikke hvad jeg skal skrive.
jeg har lyst til at invitere hende ud, men jeg er bange for at det vil blive akavet på jobbet hvis hun siger nej.
Skal jeg bare se om jeg kan glemme hende eller hvad skal jeg gøre.
Råd modtages med krydshånd!!
1987-male

1987-male

3103 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Min erfaring er at "kvinder stemmer med fødderne" dvs. er de interesseret i en, er de også der hvor man er fysisk og så eeeeslker de at skrive om ingenting kun for at bevare kontakten, fordi de er interesseret i den person de skriver med. Så: Er hun interesseret i dig, skal hun nok skrive med dig ofte og også komme hen til dig fysisk når i er på arbejde for at forsætte med at bevare kontakten. Dvs, du behøver ikke at lave et ultimatum og sige "hej, vil du mig ja/nej". Bare start med en eller anden form for kontakt og så se hendes respons. Du må gerne skrive til hende, "hej, hvordan gik din teatertur, hej, lykkedes det at komme til den koncert, hvordan var den, så skriver hun ej det var vildt godt de spillede bare gå godt hvad med dig hvad har du lavet i weekenden" og så bliver i bare ved og så gælder det for dig at mærke om hun er interesseret i denne smalltalk om ingenting og hvor ofte du kan fornemme at hun gerne vil skrive og så rammer du bare hendes niveau med nogenlunde samme tempo... og hvis i har kørt smalltalk et par uger og du virkelig kan mærke når hun er interesseret (du vil ikke være i tvivl) så inviter hende ud på en kop kaffe ude i byen i en weekend og så se om i stadig kan snakke der kan i det, tjah, så inviter hende hjem og se en film hvis du kan mærke at hun stadig har interesse, igen du vil ikke være i tvivl, så bare start langsomt ud, det bliver ikke akavet på jobbet fordi du har ikke satset noget ved bare at skrive om hun kom til den koncert eller om hun fik set den film i bio og hvordan den var... eller om hun har købt noget til black friday, det er jo altid et samtaleemne og gider man ikke personen lukker man den bare ved at sige "nej, har ikke købt noget" i stedet for en åbning "nej, jeg synes bare at black friday er..." så: det er helt normale spørgsmål vil hun dig ikke lukker hun de samtaler hurtigt og du har stadig ikke gjort det akavet :) Og så skal du ikke være bange for at hun ikke viser interesse på jobbet, en kvinde kan sagtens være interesseret, men hun vil jo ikke vise interesse før du viser din, at du i det mindste interesserer sig for hendes hverdag, først der vil hun overveje om hun er interesseret i dig. Ellers tænker hun bare ikke over, om hun er interesseret. Men når hun tænker over det efter at du har vist bare lidt interesse, begynder hun at handle offensivt eller defensivt ved også at vise lidt interesse eller køre den straks helt defensivt ned ved at lukke ned for alt det du spørger om, men du er jo nødt til at finde ud af det. Jeg stod en gang ved siden af en pige. Hun viste ingen interesse i mig overhovedet. Men så begynde jeg at tale til hende, der gik 5 sekunder så sendte hun mig et par elevatorblikke for at stille sig selv spørgsmålet "er jeg interesseret". Det er her hovedpointen er: Hun havde ikke stillet sig selv dette spørgsmål, hvis jeg ikke startede en samtale med hende. Så din har sikkert ikke en gang stillet sig selv spørgsmålet om hun er interesseret i dig. Først når du viser bare lidt interesse, vil hun spørge sig selv, om hun er interesseret. Så du er nødt til at vise den hvis du vil have det afklaret :)
gitte345

gitte345

846 indlæg
Døde af grin over din analyse af Black Friday samtaler!
1987-male

1987-male

3103 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
"hej"
"hej"
"fik du købt noget til black friday i går?"
"nej"
"var du tæt på at købe noget?"
"nej"
"ah ok, jeg kiggede på en pc, den var sat halvt ned i pris, men jeg synes stadig at den var dyr..."
(stilhed, stift tomt blik)
"jeg så også at de delte gratis android mobiler ud på strøget i går som noget pr..."
(kigger til siden med et lille bitte bitte polite smile og så over på sit bord, kigger tilbage igen på dig med et totalt tomt blik, endnu et lille bitte polite smile mens hun tørrer dråberne af fra kaffekoppen med en saviet og stopper dem i deres forsøg på at trille hele vejen ned langs den hvide firmakop)
"du har noget i håret"
"hvad?!"
"du har noget i håret"
"hvad, hvor?!" begynder at rode i sit hår meget impulsivt, stadig holdende på kaffen med den anden hånd der plasker ud over hele den hvide firmakop som om at vi atter genoplever stormen i 1999
"der" (man trækker et lille bitte bitte stykke sort hår ud af hendes lyse hår)
"ej, hvor er det kommet fra, hvor fandt du det"
"jeg kunne bare se det der ved øret (peger) - jeg troede at det var et stykke stof"
(begynder straks at orne sig helt ekstremt, føler sig ikke god nok) "åh... nej!!?.... det må være min kats.... hun kravlede op på mig i går og rev hele trøjen i stykker, jeg var bare sådan, det gør du bare ikke, men hun blev ved og jeg kunne ikke få hende ned og så tænkte jeg bare at..."
(gået, mistet interessen)

--
dagen efter:
"hej"
"hej"
"hvad var det du sagde om black friday, var der nogle gode tilbud man gik glip af?!"
(ens pis koger, polite smile, "nej, der var ikke rigtigt noget" - gået)

--
dagen efter igen:
"hej piger her på forummet, jeg er en pige på 27 og er ny her, jeg har et lille problem jeg gerne vil dele med jer, håber at i kan hjælpe, altså jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det, men jeg er blevet helt vild med en kollega, men jeg ved ikke om han kan lide mig... (...) så hvordan kan jeg vide hvad han vil?"

1987-male: prøv at se denne her: https://www.youtube.com/watch?v=4i-QvCIHRoc og se om du kan finde dig selv, finder du dig selv, finder du også ud af hvad han vil.

contrast: "male, bare fordi hun har en 20 timers arbejdsuge fratager det altså ikke hendes ret til at gå på efterløn som 60 årig, det afhænger helt af firmapolitikken og TS, i øvrigt så..."

gitte som ikke hedder gitte som reponse to 1987-male: "så du mener at hun skulle have hældt den kogende kaffe over ham, bare for at han huskede hende og dermed foretrak hende frem for andre kvinder?"

culpa: "jeg kan ikke se hvad stjernekrigen i starwars eller hvad det nu for en video du linker til har nogen relation til det dilemma TS står i: om hun skal gå den den vej hvor hun prøver at komme på udlandsrejsen sammen med ham for kun at finde ud af hvad han vil fordi de vil være på tomandshånd over længere tid eller om hun skal blive herjemme og lade en anden kollega tage af sted og dermed ikke miste muligheden for at gennemføre hendes eget projekt hun lige nu arbejder på. TS: Jeg synes at du skal lade chefen selv vælge hvem der skal på den udlandsrejse og bevare fokuset på dit projekt, fordi der er ingen sikkerhed for at han igen vil dig efter at i er kommet hjem"

xxhamanoloxx: "Du bliver nødt til at snakke med ham om det og ikke bare hælde kaffe på ham som nogen siger, det er ikke sikkert at han vil det samme som dig blot fordi du har læst i hans telefon på jeres sidste fælles udlandsrejse at han er sindsyg vild med en kollega. Det er jo ikke sikkert at det er dig han snakker om"