1. Forum
  2. Debatten
  3. Kærlighed
  4. Skal jeg blive eller gå?

Skal jeg blive eller gå?

whatthefuck

whatthefuck

10 indlæg
  • Skrevet

Hej! 

Er ved at blive sindsyg af mine tanker. Så ville egentlig bare høre andres mening om min kærestes handlinger:

Min kæreste var for nylig i byen med sine venner. 

Dagen efter de har været i byen, finder jeg ud af at han har oprettet en ny Snapchat konto, med et falsk navn??.
Jeg spørger ham ind til den her konto, og han benægter først rigtig meget. 
da vi i forvejen har lidt tillidsproblemer, fordi han har løjet før, siger jeg til ham, at hvis han lyver om det er jeg færdig med ham. 

Han indrømmer så, at han har oprettet den igår i byen. Han siger det var bare fordi han snakkede med sin ven, om det overhovedet kunne lade sig gøre, at oprette flere Snapchat kontoer, og der ikke har været noget i det. 

Jeg ender så med at komme ind på hans Snapchat konto, og kan se at han har tilføjet en fra sin telefonbog som kontakt, samtidig har han tilføjet en som han har mødt i byen den aften, og efterfølgende skrevet med. 

Jeg får kontakt til hende pigen han har skrevet med, som fortæller mig, at de ikke har lavet noget, men at alle drengene sagde at de var single (selvom de alle er i forhold). 

Hans Snapchat konto var desuden tilsluttet en e-mail som jeg heller ikke kender til. Han siger han ikke kan huske koden til den, og at det bare er en gammel e mail han engang brugte.
hvordan ville i tackle den? Han har ikke decideret været utro, men han har løjet og benægtet mange af tingene der er sket, og har først indrømmet, hvis jeg stod med screenshots helt oppe i ansigtet på ham. 

Er i tvivl om jeg kan stole på ham mere.   

hilsen den frustrerede 

1987-male

1987-male

3069 indlæg
  • Skrevet
"om det overhovedet kunne lade sig gøre, at oprette flere Snapchat kontoer".
Haha, eeelsker den side her, der er SÅ mange kreative undskyldninger og forklaringer fra fyrene at man tror at det er løgn :O :O :O Nå, men naturligvis har han kun været ude på en ting: at score. Det er ikke anderledes end da jeg en gang var til en OB vs AGF kamp og en AGF spiller begyndte at provokere OB's fans og jeg stod midt mellem OB's fans og det startede med en joke om at nu skulle vi løbe ind på banen og tæske ham, først var der et par stykker der sagde "lad os gøre det" så var der pludselig 5, så var der 10, så var der 20 og inden jeg så mig om så havde min egen hjerne også stået af og jeg var på vej inden på banen på den anden side af vagterne hvor der stod "bøde 10000 kr hvis du går over her"... Det var først da jeg ku mærke at jeg ikke kunne kontrollere det at jeg ikke ku være bekendt at sige nej nu til "flokken" og at vagterne massivt havde omringet os jeg fandt ud af, wtf, kan sådan noget også ske for mig... Det samme med ham, man gejler hinanden op og uden at man ved det er alle med på ideen om en ny snapchat konto, det at alle er single og så tage den for at se hvor langt man kan tage den... Så: Det du er oppe imod er ikke ham som person men gruppedynamikken hvor... ja, jeg ved godt at det lyder lamt, det at man ikke kan tænke selv og føler sig presset af de andre til at fortælle hvor godt det gik med scoringen og hvor langt man gik... jeg mener, man bliver grebet af det og gør nogle dumme ting, men hvor står i så nu? Altså jeg tror på at de ikke har lavet noget fordi den pige siger det, så det handler jo kun om dig nu om du vil tilgive at han gik den vej og skrev lidt med en anden. Men ud fra hvad jeg før har læst herinde betyder det meget for jer om han har villet at gå hele vejen med hende og hun afviste fordi hun ikke gad ham eller om han bare ville få en andens piges snap og vise til vennerne se jeg kan sagtens gå videre nu hvis jeg ville, men jeg vil ikke. Altså hans intention er alfa og omega ved jeg fra tidelige indlæg og den ved jeg jo ikke, der må du jo spørge den pige igen om han ønskede at gå hele vejen eller om det bare var "du er så sød men jeg må videre i mit liv hej hej". Men altså, det er bare hvordan jeg tror du føler/tænker og hvad du har brug for at finde ud af, men jeg tænker helt afspappet og simpelt omkring det - for det første, kig indad i stedet og spørg dig selv hvorfor du reagerer så voldsomt på din jalusi. Du kan jo ikke kontrollere det modsatte køn. Vi vil altid finde andre kvinder tiltrækkende. Jeg kan heller ikke klare når kvinder skriver herinde og gang på gang prøver at tage debatten med mig med argumenter om at en mand "bare" skal styre sig og lad være med at være sammen med andre kvinder når han har en kæreste. Jeg kommer da også op i det røde felt fordi kvinder ikke kan se hvad vi føler, hvad vi tænker, hvad det er for nogle halvt ukontrollerebare mekanismer der sidder inde i os når vi har lyst til en anden end vores kæreste - og hver evige eneste gang ender diskussionen i total kaos fordi jeg bare ikke må skrive den slags. Mænd "skal sgu bare" være loyale og det der med hvad der sker inde i hjernen på dem, det kan de bare stikke skråt op. Jeg mener, tror du ikke det pisser mig af, at ud af de 3000 indlæg, så er der max 10-15 kvinder der har sagt "aha, så er jeg med" - måske er det sgu heller ikke så nemt at være jer. Jeg har formået at acceptere, at lige det emne, der er der kun eeen måde jeg kan svare på, og det er: "hvad sker der for ham". Det har jo heller ikke været nemt at bøje mig SÅ langt, det samme må du, acceptere din vrede or irritation over at han har gjort det han har gjort og at du ikke kan få banket ind i hovedet på ham at det MÅ han bare ikke gøre. Punktum. Kun med denne accept kan du se klart og finde ud af om der er en løsning på alt det her. Du kan ikke lave ham om, men du kan heller ikke leve med det. Så hvor er midterlinjen? Den er jo siiiindsyg svær hvis du stadig vil være sammen med ham. Jeg har ikke en løsning, desværre, da der er så mange andre før dig der har skrevet det samme og uden at der 100 svar efter fra forskellige kvinder blev fundet en løsning fordi han ikke ændrede sig, det er bare en tuff tuff tuff problemstilling, men altså, jeg ved godt at mit indlæg har kørt dine følelser endnu mere op end da du startede men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal sige tingene som jeg ser dem og stadig sige det på en helt spiselig måde, men ang. løsning - der er jo kun et svar som altid: find ud af hvad der driver ham til at gøre det han har gjort - kend ham, så kender du også hvorfor han gør som han gør og ud fra det skrevne ved jeg det ikke. Men jeg er enig med de kvinder der før har skrevet til mig ang. den her problemstilling at den kan muligvis løses ved at du en måned efter det her hvor det er faldet til ro bare snakker med ham om hans svage sider og så finder ud af hvor de kommer fra, altså årsag virkning, ofte kan mænd have nogle ting i klemme i hjertet et sted som de i stedet for at tage fat på, løser på en helt forkert måde, alkohol, stoffer, utroskab, semi-utroskab, så kommer du helt ind til det og får snakket med ham om det, så kan du rykke noget i ham der virkelig flytter noget.
whatthefuck

whatthefuck

10 indlæg

Det er meget fint du skriver, at man bliver "grebet af stemningen". Men hvor går grænsen? Jeg har heller ikke lyst til at jeg skal frygte hver gang han går i byen med sine venner, om de lige skal "lege single" igen og se hvem der kan gå længst. 

hvis man er glad for sit forhold, forstår jeg ikke man gør noget der kan ødelægge forholdet, når han endda har dummet sig før og brudt tilliden. 

problemet med min kæreste er bare, at han benægter at han "nogensinde kunne finde på at være utro" og at han aldrig gør det igen. Han benægter alt der kan ødelægge vores forhold, og jeg føler derfor ikke jeg kan snakke med ham, om hvad hans behov er, og hvorfor han gør de ting han gør. 

jeg er bare gået fra ham før, og har taget ham tilbage og givet ham en chance. Så føler bare han godt vidste at han skulle tage sig sammen.

Mija

Mija

1948 indlæg
  • Skrevet
Det havde jeg satme ikke fundet mig i! Jeg var blevet utrolig såret, og mistet alt tilliden til min kæreste!

Din kæreste har udmærket vidst at det han havde gang i var forkert, og noget du ville blive såret over! Ellers havde han da for fa'en ikke lavet en fake snapchat og prøvet at skjule det for dig! Føj!

Det lyder som en rigtig usund vennegruppe, som slet ikke burde have kærester, hvis de har behovet for at lyve. De lyder ikke særlig modne eller særlig gamle.

Du må gøre op med dig selv om du vil stole på ham fremadrettet, hvis ikke, så er det ikke et forhold der er værd at være i!
whatthefuck

whatthefuck

10 indlæg

Præcis! 

De er 35+ og er gift, eller har børn og med hus, så man tænker virkelig de burde være mere modne. 

derfor synes jeg også han og de andre er gamle nok til at vide deres handlinger har konsekvenser. Og jeg kommer aldrig til at stole på den vennegruppe, forstår slet ikke de har behov for at tage så meget i byen i den alder. De er virkelig umodne

Seneste tråde