1. Forum
  2. Debatten
  3. Kultur og samfund
  4. Kontanthjælp.

Kontanthjælp.

Shinobi

Shinobi

6964 indlæg
  • Skrevet

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvem af jer der er på kontant hjælp?
Hvilken sats får i, og får i nogle ekstra ydelser?
Som for eksempel aktivlovens § 34?

Og hvor gamle er i?

Jeg er simpelthen så frustreret, 5000,- kroner er bare ikke nok til at få hverdagen til at hænge sammen!

reverie

reverie

4012 indlæg
  • Skrevet

men hvordan kan du ikke få det til at hænge sammen?
jeg får også 5000 samt omkring 2500 i løn, og jeg har lige nu 7000 kr i min konto og 20.000 i opsparing? Min husleje er på 4100, og jeg kan snildt få det til at løbe rundt.

Cintas

Cintas

641 indlæg
  • Skrevet

revier: har du overvejet at Shinobi måske ikke har et ekstra job, men KUN de 5000 at leve for??
da jeg var på kontanthjælp i nogle måneder, der fik jeg altså omkring 7200 kr mener jeg. men det var så eller ikke så længe.
Hvorfor skal du på kontanthjælp Shinobi?

reverie

reverie

4012 indlæg
  • Skrevet

Cintas - har du overvejet at hun evt. kunne få sig et deltidsjob eller SU-lån?
Kontanthjælp kan man ikke få bare sådan.

Shinobi

Shinobi

6964 indlæg
  • Skrevet

Jeg har været, og skal igen på kontanthjælp. Pga sygdom.
Derfor kan jeg jo ikke arbejde.
Og satsen er bare ret lav, har 400 kroner tilbage til mig selv.

Anonymous

Anonymous

148446 indlæg
  • Skrevet

Jeg får 31-3200 kr. (kan ikke huske beløbet præcis) - og kan derfor ikke flytte hjemmefra. Jeg får ingen ekstra ydelser af nogen art, jeg skal endda til at bøvle med at få kommunen til at betale for min kiropraktor, efter jeg blev sparket af en hest i en praktikperiode, som de havde sendt mig i. Jeg er 22 år gammel.

Flytter jeg hjemmefra - hvilket jeg ikke kan komme til, på kontanthjælp - kan jeg få 6600 kr. før skat. Beløbet stiger når man runder de 25 år, til 10.335 kr. før skat.

Anonymous

Anonymous

148446 indlæg
  • Skrevet

Jeg er 22 år, har lige været på kontanthjælp i en måned, og jeg fik 6600 før skat - 5600 efter skat..
Jeg fik ikke nogle ekstra ydelser, men jeg fik af vide af min sagsbehandler, at man sagtens kunne søge boligstøtte/boligsikring, selvom man er på KH, så kan være, at du skal prøve det ..

<3<3<3

<3<3<3

1169 indlæg
  • Skrevet

Reverie: Man må ikke have opsparing eller egne værdier der overstiger 10.000,- når man er på kontanthjælp. Så hvordan kan du få KH når du har opsparing på 20.000,-?

Shinobi

Shinobi

6964 indlæg
  • Skrevet

Får også boligstøtte
Efter jeg ligesom røg ind i det her system, er det bare gået op for mig hvor utilfreds jeg er med det
Så mange kampe med kommunen.
Og jeg ved godt jeg skal være glad for at jeg kan komme på kontanthjælp, men hvis jeg sad i folketinget ville jeg virkelig prøve at gøre det nemmere for unge der er psykisk syge.

Anonymous

Anonymous

148446 indlæg
  • Skrevet

<3<3<3 - Reverie er ikke på kontanthjælp

Shinobi - Der skal et godt helbred til at være syg, plejer min mor at sige. Hun har fuldstændig ret, det er sindssygt hårdt.