1. Forum
  2. Debatten
  3. Mad
  4. Din yndlingskage Kvinde?!:D

Din yndlingskage Kvinde?!:D

JegErDumNok

JegErDumNok

0 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Deleted
NoDaysWithoutLaughter

NoDaysWithoutLaughter

221 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Min yndlingskage er en cream cheese brownie. Har efterhånden bagt den et par gange, og den er altid en KÆMPE hit. Normalt er jeg ikke vild med brownies, da jeg hurtigt syntes de bliver for mørke/bitre - jeg er ikke så vild med mørk chokolade. Men denne her er bare fantastisk, og bliver lidt fudge-agtig.

Opskriften er fundet på denne amerikanske hjemmeside: http://www.joyofbaking.com/barsandsquares/CreamCheeseBrownies.html

Alle mål står både i cups og i gram. Den er rimelig let at forstå, og super nem at lave. Hvis det er nødvændigt oversætter jeg den gerne til dansk, hvis der er noget der kunne tænke sig det.
Har dog oplevet at kagen ikke var færdigbagt efter den tid der står i opskriften. Sidst jeg lavede den hævede jeg temperaturen til 180 grader, og gave den ca.30 minutter plus/minus, og det blev helt perfekt.

Feeling_Good

Feeling_Good

3145 indlæg
  • Skrevet

Jeg elsker chokoladekage/brownies - som er overfyldt med chokolade!!! Min veninde lavede en fantastisk chokoladekage forleden. Mener hun sagde det var brødrene Prises opskrift (eller hvad de nu hedder)..

goodness

goodness

122 indlæg
  • Skrevet

Den du ved nok! Uden tvivl den bedste bradepandekage der findes, og nok også en af de mest fedende

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=13056

toffix

toffix

2998 indlæg
  • Skrevet

CHOKOLADE kage!

Impuesto

Impuesto

1462 indlæg
  • Skrevet

Banankage! Meeen, jeg kan mærke jeg er ved at blive træt af kage. Min mor og far, og mig og mine to brødre ejer vores eget bageri, OG så får man altså en del mere kage end andre En sandkage er også god!

Anonymous

Anonymous

148446 indlæg
  • Skrevet

Banaaaaaankage.. Og sådan en grøn kage.. Tror den hedder pistacie kage? .. Mums..

pulverheksen

pulverheksen

1177 indlæg
  • Skrevet

Ananaskage

frk.svarrer

frk.svarrer

10 indlæg
  • Skrevet

Min yndlingskage er en "Mudcake"! Det er en lækker og tung chokoladekage

Ingredienser:
190 g smør
190 g chokolade
4 tsk. pulverkaffe
140 ml vand
220 g mel
1 tsk bagepulver
40 g kakao
1/2 tsk. natron
3 æg
420 g sukker
6 tsk olie
95 ml kærnemælk

Tænd ovnen på 160 grader og smør bageformen og for den med bagepapir.

Smør, chokolade, vand og kaffe kommes i en gryde og smeltes ved lav varme.
Mel, bagepulver, kakao og natron sigtes sammen i en skål.
Tilsæt sukker og bland det hele godt.
Æg, olie og kærnemælk røres/piskes sammen med en gaffel.

Bland ægge/kærnemælks-massen og chokolade/smør-massen med resten.
Brug en stor ske eller dejskraber.

Kom dejen i bageformen og bag den som nævnt.

Kagen bliver bedst, hvis den får lov at hvile et par dage i køleskabet. Husk at pakke den godt ind, så den ikke tager smag fra andre madvarer

Dilf

Dilf

2213 indlæg
  • Skrevet

Drømmekage

Seneste tråde