1. Forum
  2. Debatten
  3. Mad
  4. Nytårsmenu

Nytårsmenu

mbt

mbt

2012 indlæg
  • Skrevet

Hello ladies!
Jeg er så heldig, at jeg sammen med min kæreste skal holde nytår i år. Det er for to vennepar, så vi bliver 6 i alt. Vi har snakket en del om menuen, men er ikke rigtigt nået frem til andet en desserten, som en af de andre laver og medbringer. Derfor er mit spørgsmål:
Hvad står din nytårsmenu på?
Hvis I har nogle gode forslag til en forret uden fisk eller skaldyr ville det også være skønt, da en af gæsterne ikke spiser det

LaRubia

[slettet bruger]

6304 indlæg
  • Skrevet

Jeg skal holde med 5 piger, og menuen ser således ud:
Forret:
Marineret tigerrejer, rødbedepuré smagt til med citron osv, sprødbagt saltet rugbrød.

Hovedret:
Kalvefilet, smørristede kartofler, rødvinssauce, spinatsalat med alt muligt lækkert.

Dessert:
Dessertkage med chokoladecrumble, chokolademousse og cremet caramelmousse, med tilbehør.

Jeg er lidt spændt på det. Vi bestiller udefra, og synes, at det lyder lækkert. Har bare altid nægtet at spise kalv, så det må blive første gang til at prøve det.

Dok

Dok

331 indlæg
  • Skrevet

Vi bliver en 14-15 stykker til nytår hos min søster.

Først skal vi have kanapeer med lidt forskelligt lækkert. Fx. med laks, kulmulesalat og andet fisk

Til forret: cremet hummerbisque med cognac, hertil torskesouffle med krydderurter og jomfruhummer.

Ganerenser: Granite af champagne med havtorn

Mellemret: Salat af iceberg og spidskål med stegt andebryst, æble, granatæble, en lækker ost og dressing

Hovedret: Medaillon af krondyrfilet, saute af svampe med rodfrugter og urter. flan tilsmagt med trøffelolie, kartoffelterrine, hjemmesyltet tyttebær og vildtsovs med rødvinsreduktion.

Osteret: 3-5 forskellige oste med brød, chutney og mangler til

Dessert: Vaniljecreme med dobbelt Valhrohna chokolade brownie og salat af råmarinerede frugter

Natmad: pizzasnegle eller hotdog

Dagen efter skal vi have brunch

Og til al maden forskellige vine

Som gættet er vi mad nørder os der har bestilt maden udefra. Jeg er superspændt på at få mad udefra til nytår, normalt bruger jeg flere dage op til nytår på at lave alle retter og alt fra bunden af selv, det bliver første år jeg bare kan dulle mig op og komme

julie1992

julie1992

400 indlæg
  • Skrevet

Jeg skal selv holde nytår i år for en bunke venner.

Indtil videre er vi 15 mennesker.

Til forret regner jeg med at lave en tunrand med nogle rejer til, salat, brød og dressing.

Til hovedret skal vi have en eller anden form for steg, nogle ovn kartofler, sovs også en eller anden form for grøntsager eller salat, Havde selv overvejet en broccolisalat.

Til dessert regner jeg med at vi skal have is, også måske med en brownie til eller lign.

Vi har i vennekredsen aldrig gået så meget op i maden og det er første gang at vi skal spise så mange sammen! Og vi selv skal stå for maden helt. Så det er derfor at jeg laver noget nemt og hurtigt og noget der kan laves dagen før eller på dagen samt skal i ovnen Folk skal så også give en lille skilling for det, måske en 30 - 50 kr.

julie1992

julie1992

400 indlæg
  • Skrevet

Og for at svare på det med forretten uden fisk så kunne man f.eks. lave bruchetta, tarteletter, en let suppe eller lign.

sangius

sangius

4872 indlæg
  • Skrevet

Julie - den her tunmousse plejer jeg at lave, og den er altid populær - super lækker

http://splashurl.com/o92z9bb

(og ja, der skal flødeskum i, mærkeligt, men det fungerer )

Ansjosen

Ansjosen

3011 indlæg
  • Skrevet

Vi bliver 5, og jeg har lige kopieret, hvad min kæreste skrev, at vi skal have. Er ikke sikker på hvad det alt sammen er, da det er ham og hans kokkeven, der står for maden - så jeg skal bare gøre rent og rydde op inden, og så kan jeg nyde nytårsaften med masser af rødvin og lækker mad
- Forret: Koldrøgede kammuslinger og stegt jomfruhummer
- Mellemret: Ande-konfi på briocher
- Hovedret: Elg steg, med vildt-svampesauce og pamana
- Dessert: Chokoladefondant, med hjemmelavet vanilje is og noget bær-værk

julie1992

julie1992

400 indlæg
  • Skrevet

sangius sagde:

Julie - den her tunmousse plejer jeg at lave, og den er altid populær - super lækker

http://splashurl.com/o92z9bb

(og ja, der skal flødeskum i, mærkeligt, men det fungerer )

Uh Tak! Den ser også lækker ud da

*snugglepuff

*snugglepuff

1204 indlæg
  • Skrevet

Forret: marineret tigerrejer m. brød og salat
Hovedret: Kalveculotte med bernaisesauce og bønner svøbt i bacon
dessert: hindbæris på nøddebund

glæder mig heeelt vildt

mbt

mbt

2012 indlæg
  • Skrevet

Tak for svarene piger!

Godt at få lidt inspiration, og det I skal have lyder rigtig lækkert
Det var faktisk en meget god idé med kanapeer som velkomsthapser, det tror jeg vi prøver at lave! Og god idé med suppe, Julie1992 - har besluttet at jeg laver min lækre jordskokkesuppe til forret Hovedretten bliver nok noget med noget steg eller oksekød af en art, den er ikke helt bestemt endnu.