1. Forum
  2. Debatten
  3. Mad
  4. Nytårsmenu

Nytårsmenu

safran1

safran1

254 indlæg
  • Skrevet

forret: røget laks
hovedret. lammeryg med flødekartofler og agurkesalat
dessert.. pandekager med is

newgirl

newgirl

167 indlæg
  • Skrevet

Øj, jeg er inspireret nu! Holder nytår sammen med 7 veninder, og jeg har i et øjeblik af overskud sat mig for at stå for maden.. Det er også lidt problematisk når vi er en del kræsenpinde
Men indtil videre tror jeg det bliver det her:

Forret: Sprødristet brød med hhv flødeostcreme, røget laks og stenbidderrogn, og nogle med hønsesalat og bønner i baconsvøb.
Hovedret: Noget oksesteg-noget med kartoffelbåde og hjemmelavet bearnaise og en salat på savoykål.
Dessert: Chokoladetærte med hindbærcoulis og is.

mortil3

mortil3

1 indlæg
  • Skrevet

Hej

Har I set denne hjemmeside, der er vildt mange lækre forretter: http://forret-forretter.dk/.

Jeg plejer at lave jordskokkesuppe, det er en virkelig lækker forret til nåtyrsaften uden fisk. Jeg anretter små portioner med hjemmebagt brød til. Jordskokkesuppe er noget de fleste kan lide og så synes jeg at det er rart at jeg kan lave det i god tid. Se billede og opskrift her: http://forret-forretter.dk/jordskoksuppe/

sophaya

sophaya

747 indlæg
  • Skrevet

Du kan evt lave ærtesuppe til forret - det er så nemt og lækkert.

cubbles

cubbles

127 indlæg
  • Skrevet

Jeg skal spise forret og hovedret alene i år. Men selvom jeg skal være alene, vil jeg stadig have lækkert mad.
Forret - Baguette med avokadocreme, røget laks med dild og citron
Hovedret - En god bøf, kartofler med krydderier i ovnen, asparges med bacon, en let salat og sovs.
Dessert - Chokolade mousse med flødeskum og pynt. evt. en kiksebund.

fe'en

fe'en

168 indlæg
  • Skrevet

i år står jeg ikke for maden, men sidste år gjorde jeg og der var menuen :
Forret: grøn salat med smør-chili stegte tigerrejer, citron dressing og granatæble kerner, dertil lækkert lunt brød og hjemmelavet kryddersmør
Hovedret: Oksesteg med flødechampignon sovs, kartoffel-jordskokke pure, balsamico marinerede ovnbagte rodfrugter af forskellige slags, lynstegte grønne bønner med smør og hvidløg
Dessert: Brownie med vanilje is og hindbær

Så du vil lave jordskokke suppe til forret, så kan du evt. lave parmesan chips til at strø på, det gjorde jeg til nogen veninder og det var et hit. Man smelter bare revet parmesan på en bageplade i ovnen indtil det er sprødt og gyldent og så kan man pynte suppen med det Jeg servede jodskokke suppen med chili stegte kammuslinger, panchetta og parmesan chips