1. Forum
  2. Debatten
  3. Mad
  4. pandekager

pandekager

xxmsj

xxmsj

40 indlæg
  • Skrevet

Den anden dag bagte jeg pandekager på min nye pande, og de blev perfekte! Meeeeen... I dag har jeg smidt 2 x pandekage dej ud, fordi lortet satte sig fast 😣 har i nogle gode opskrifter på pandekager, som ikke klistrer fast på panden? 😊

foodismyaddiction

foodismyaddiction

2457 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Vil nærmere give panden skylden.

Pander er belagt med teflon, så det burde være næsten umuligt at brænde mad fast, på nye pander.

stjerne3

stjerne3

77 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret

Du kan tilsætte lidt olie i dejen. Alternativt kan du hælde olie/margarine på panden hver gang du hælder nyt dej på.

anse123

anse123

48 indlæg
  • Skrevet

put lidt smør på inden dejen kommer på panden

Cora

Cora

2112 indlæg
  • Skrevet

Hvordan kan man lave pandekager forkert?..

Når fred med det, jeg bruger 4 æg mener jeg, 250g mel, 3-4 dl mælk, 1 tsk salt og sukker.. Og ellers så bare fylder mere mel/mælk i hvis den er for våd/tør... til den har passende konsistens..
Og så en lille klat smør på panden ca. ved hver anden pandekage plejer jeg..

Man kan sikkert godt lave det mere kaloriefattigt, men altså, det er sku så sjældent jeg spiser pandekager, så når jeg endelig gør vil jeg også have the real deal..

foodismyaddiction

foodismyaddiction

2457 indlæg
  • Skrevet

Cora

Der skal da også smeltet smør i dejen. Sådan lyder en opskrift i en gammeldags kogebog

snapshot

snapshot

1813 indlæg
  • Skrevet

det er lidt forskelligt om jeg putter fedtstof i dejen eller på panden. Jeg har aldrig prøvet, at de sidder fast på panden

anilara

[slettet bruger]

0 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Deleted
Astatic

Astatic

1573 indlæg
  • Skrevet

Når jeg laver pandekager, kommer jeg en lille klat olie på panden inden jeg går i gang - KUN inden jeg går i gang, kommer ikke noget på i mellem hver pandekage.

Den første pandekage bliver altid noget klisterværk fordi panden skal tilpasse sig, men dem jeg laver bagefter bliver fine

til min dej bruger jeg 1 æg, olie, mel, soyamælk, og lidt salt. kan bedst lide at bruge soyamælk for synes det smager bedre end alm mælk.

Cora

Cora

2112 indlæg
  • Skrevet

foodismyaddiction sagde:

Cora

Der skal da også smeltet smør i dejen. Sådan lyder en opskrift i en gammeldags kogebog

Hehe, har jeg aldrig gjort.. Jeg laver den bare som jeg har lært det af min moar... ..

Men det er jo noget meget forskelligt hvordan man gør det..