1. Forum
  2. Debatten
  3. Mad
  4. Slik

Slik

sofie_shansen

sofie_shansen

3 indlæg
  • Skrevet
Hej allesammen:) Når jeg spiser slik og andre søde (usunde( sager får jeg altid ekstremt dårlig samvittighed. Rigtig ofte ender det med, at jeg går ud og kaster det op igen bagefter - hvis jeg spiser noget, som ikke er sundt. Hver gang jeg spiser noget usundt føler jeg, at jeg kommer i dårligere og dårligere form, jeg føler ikke, at jeg kan spise noget som helst mad dagen efter - da jeg har brug for at forbrænde alt det usunde som jeg har indtaget. Jeg undgår kød, slik, usunde sager osv. men når jeg endelig spiser det, kaster jeg det op, og får vanvittigt dårlig samvittighed.
culpa

culpa

615 indlæg
  • Skrevet
  • Sidst opdateret
Det er mere usundt for din krop at kaste det op, end det ville være at spise en hel skål med slik. Desuden er din krop indrettet til at kunne håndtere at spise sukker, kød, fedt mv. Den renser sig selv helt naturligt, så længe man gør det med måde. Men at udsætte sine tænder og mave for at kaste op flere gange, er den derimod ikke lavet til at kunne tåle. Hvis det er fordi, at du er bange for at tage på, kan man ikke per se sige, at man tager på af sukker. Et menneske skal have en vis mængde energi per dag, og der er mere energi i sukker end i salat, derfor kan man spise mere salat end slik, før man tager på. Desuden kan du ikke forbrænde slik, du kan forbrænde energi, hvilket der ikke er behov for så længe du holder dig indenfor dit normale energiindtag per dag. Du kommer ikke i dårlig form af at spise noget slik eller kød. Desuden er der mange ting i kød som din krop har brug for. Man kan ikke kun leve af grøntsager, hvilket også er hvorfor vegetarer og veganere skal være opmærksomme på at de får nok med aminosyrer, fedtstoffer, jern osv. Du burde muligvis tale med forældre eller lignende om dit syn på mad.
BeigeGuldElsker

BeigeGuldElsker

18 indlæg
  • Skrevet
det er sukkeret og kalorierne du er bange for, ikke sandt?? Husk nu, at vi lever i en verden hvor naturen har skabt SUKKER, og vores kroppe er faktisk også modtagelige overfor sukker, vi brækker det ikke bare op (med mindre det er selvvalgt), og vi kan godt tåle det, endda i store mængder. Det sundeste du kan gøre er, at spise slik (selvfølgelig findes der anbefalinger osv), men spis hvis du har lyst til det, det skal bare ikke ende i ekstreme overspininger, og hvis du eller lever sundt til dagligt, så skal du da absolut ikke have dårlig samvittighed. Lad mig give det noget, som måske kan hjælpe dig og dine tanker næste gang du overvejer at brække det slik/''usunde'' føde op, som du har indtaget; Jeg gætter på at du som lille elskede slik eller lækkerier, og når du fik det, fik du sikkert den bedste følelse indeni, fordi det formentlig ikke var noget du bare fik hver dag. Forestil dig at en led fjende kom og sagde til pigen ''du fortjener sgu da ikke det lort, bræk det op'', og egentlig bare ønskede pigen en nederen barndom. - Det den lede fjende udsætter pigen for, er ivirkeligheden det du udsætter dig selv for, husk nu selvkærlighed og at være ''chill'', har du svært ved at yde selvkærlighed, så tænk på, at du skal yde kærlighed for den lille pige du engang var, det er trods alt den samme person ;)

Seneste tråde

Mest populære tråde