1. Forum
  2. Debatten
  3. Sex
  4. Glemt p pille

Glemt p pille

its_just_me

its_just_me

27 indlæg
  • Skrevet
Hej de damer. sagen er den at jeg har er på p piller, har altid været god til at tage dem regelmæssigt. Jeg tog mi pille fredag kl 17, men glemte den lørdag kl 17 og tog den først søndag morgen kl 12. jeg havde sex med min kæreste lørdag morgen, ubeskyttet, men han kom ikke inde i mig. Er der chance for jeg er gravid? skal jeg tage fortrydelsespille? skal jeg fortsætte min blisterpakke ud? de skal lige siges, at jeg kun har taget 5 piller (hvor den 5 pille var den forsømte lørdagspille) så er relativt tidligt inde i min cyklus håber i kan hjælpe
hendedertænker

hendedertænker

5 indlæg
  • Skrevet
Hej :) Det kommer meget an på personen, du spørger. Når jeg glemmer en pille, tager jeg bare 2 dagen efter. Det var et råd, jeg fik af min læge. Så altså både om morgenen og den, du plejer at tage. Man siger, at jo mere stabil man er til at tage pillerne regelmæssigt, jo mindre er chancen for, at man bliver gravid. En læge vil nok rådgive dig til ikke at have mere ubeskyttet sex før din næste cyklus (for en sikkerheds skyld). Hvis du er usikker på situationen, kan du spørge ved apoteket eller ringe til enten lægen eller lægevagten. Der skal meget til at blive gravid, så jeg ville bare tage 2 piller søndag og forsøge ikke at bekymre mig. Håber det hjælper